صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جراحی زیبایی بینی / ایجاد تقارن و اصلاح فرم پره ها و سوراخ های بینی

ایجاد تقارن و اصلاح فرم پره ها و سوراخ های بینی

بینی نقش بسیار مهمی در زیبایی و جذابیت صورت فرد دارد، به همین علت ساختار نامناسب پره های بینی، یکی از مشکلاتی می باشد که در زیبایی صورت تأثیر به سزایی می گذارد. عدم تقارن سوراخ ها و پره های بینی، می تواند به صورت طبیعی، جراحی بینی و یا در اثر یک آسیب که در گذشته اتفاق افتاده است ایجاد شود. دلیل اصلی عدم تقارن سوراخ های بینی، انحراف سپتوم کادوال است. سپتوم بینی دیواره ای است که بینی را به دو قسمت تقسیم می کند و سپتوم کادوال قسمتی از سپتوم که نزدیک به دهانه ی سوراخ های بینی است. سپتوم کادوال در حالت طبیعی در خط میانی بینی و در پشت کلوملا قرار می گیرد. کلوملا پلی در زیر بینی است که سوراخ های بینی را از هم جدا می کند. اصلاح این مشکل، چه از نظر مسائل زیبایی شناسی یا عملکردی به دانش و تجربه ی یک جراح بینی که به خوبی به آناتومی صورت و بینی مسلط است نیاز دارد. اصلاح سوراخ بینی ممکن است شامل تغییر شکل استخوان یا غضروف باشد. هنگام اصلاح عدم تقارن سوراخ های بینی، غضروف و بافت نرم تغییر می‌کنند و به ظاهر بهتری تغییر شکل می‌دهند.

آنچه در این مطلب میخوانید

علت قرینه نبودن پرده ها و سوراخ های بینی

اصلاح فرم پره ها و سوراخ های بینی

مزایای اصلاح پره های بینی

از میان مزایای انجام این جراحی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

علت بزرگی پره های بینی بعد از جراحی

بزرگی پره های بینی بعد از جراحی، امری طبیعی است و جای نگرانی نیست؛ زیرا پس از جراحی، پره های بینی به دلیل تورم در این ناحیه همچنان بزرگتر از حد انتظار مشاهده می شوند. نتیجه نهایی جراحی کوچک کردن پره های بینی پس از گذشت چند ماه نمایان می شود. با گذشت زمان مقدار ورم بینی کمتر شده و پره های بینی کوچکتر می شوند.

کوچک کردن پره ها و سوراخ های بینی بدون جراحی

کوچک کردن پره های پهن بینی، بدون جراحی نیز انجام می شود؛ اما این روش دائمی نبوده و بعد از مدتی بینی به حالت اولیه خود باز می گردد. در صورتی که بیمار می خواهد تغییر دائمی در بینی خود داشته باشد، با یک جراحی سرپایی و کوتاه مدت می تواند به هدف خود برسد. در این روش جراح بینی با تجربه با ایجاد برش هایی در بغل پره های بینی آنها را کوچک می کند.

نحوه برش پره ها در جراحی بینی

این جراحی بیشتر برای افرادی با پره های بینی نامتقارن و همینطور بزرگ و پهن صورت می گیرد. روش های مختلفی برای ایجاد برش در این جراحی وجود داردکه با توجه به شکل و ساختار پره‌های بینی هر فرد، یکی از این روش ها توسط جراح بینی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. عمل پره های بینی به دو صورت جراحی بینی باز و جراحی بینی بسته انجام خواهد شد و دو روش برای انجام آن وجود دارد. در روش اول پره های بینی از هم جدا شده و به سمت پایین کشیده می شود و پس از آن دوباره به هم متصل خواهند شد و همین امر موجب کوچک شدن پره های بینی می شود. در روش دوم پره های بینی را از قسمت متصل به لب بالا جدا کرده و سپس پره بینی را به سمت بالا خواهند کشید . همین امر موجب کوچک و باریک شدن پره های بینی می شود. عمل پره های بینی از آنجایی که دارای بافت نرم، فیبروزی و چربی هستند و همینطور به دلیل نداشتن هیچ گونه غضروفی در این ناحیه به راحتی قابل انجام خواهد بود. این عمل به صورت سرپایی و با بی حسی موضعی انجام خواهد شد.

نحوه بخیه زدن پره ها در جراحی بینی

به دلیل حساسیت بالای این ناحیه از بینی، بخیه پره های بینی باید به صورتی که موجب مشکلاتی مانند ایجاد گوشت اضافه و همینطور اسکار پس از جراحی نشود، ایجاد شود. برای حاصل شدن این امر، جراحی بینی با تجربه باید برش ها را در محل مناسب ایجاد کرده باشد و دقت داشته باشد که خط بخیه پررنگ نباشد. به غیر از نحوه ایجاد برش و همینطور نحوه بخیه زدن جراح عوامل متعددی در بهبودی جای بخیه نظیر نرم بودن، رنگ و ضخامت پوست، رعایت مراقبت های لازم پس از جراحی بینی توسط افراد، استفاده از کرم ها برای بهبود و ترمیم بخیه و نوع بینی افراد دخیل خواهند بود.

مراقبت های بعد از جراحی پره های بینی

مشکلات ناشی از کوچک کردن زیاد پره های بینی

در صورتی که پره های بینی بیش از حد طی جراحی کوچک شوند فرد را با مشکلاتی نظیر اختلال در تنفس ایجاد می کند که جراح به آناتومی بینی بیمار قبل از جراحی توجه نداشته است. ممکن است پره های بینی یا ساختار نگهدارنده بینی فرد ضعیف باشد و جراح از روش های تقویت و نگهدارنده در حین جراحی استفاده نکرده است. در این صورت نیاز به جراحی مجدد برای ترمیم و بزرگ کردن پره های بینی می باشد.

جلوگیری از نا متقارن شدن سوراخ های بینی بعد از عمل بینی

عوارض اصلاح پره های بینی

به طور کلی، عوارض حاصل از انجام عمل کوچک کردن پره های بینی بسیار کمتر از جراحی عمومی بینی است؛ چرا که در این روش در بسیاری از موارد، نیازی به انجام اصلاحات در دیگر بخش های بینی نمی باشد و صرف تصحیح شکل پره های بینی برای به پایان رساندن عمل کافی است.
افرادی که می خواهند پره‌های بینی خود را به روش جراحی کوچک کنند، باید در انتخاب جراح بینی دقت زیادی به خرج بدهند؛ زیرا در بسیاری از مواردی که فرد به بهترین جراح بینی مراجعه نکرده اند، دیده شده است که پره های بینی بیش از حد کوچک شده اند و برای فرد مشکلات بسیار زیادی ایجاد کرده اند.

هزینه عمل ترمیم پره های بینی

به طور معمول نمی توان قیمت دقیق و مشخصی برای جراحی پره های بینی بیان کرد؛ چرا که قیمت عمل بینی بستگی به عوامل مختلفی دارد. پزشک در مرحله اول باید شما را معاینه کرده و سپس هزینه جراحی را با توجه به عوامل زیر مشخص نماید.

برای خواندن مقالات جراحی لیفت شقیقه و کاربردهای زیبایی تزریق بوتاکس کلیک کنید.


آدرس مطب : شهریار ، خیابان ولیعصر ، کوچه رودکی ، ساختمان مروج ، طبقه دوم
نوبت دهی : 09303130848

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :کیمیا محمدی [ 1402-09-11 ]
سلام. من 5 سال پیش بینی ام رو عمل کردم و تو این 5 سال فقط با نگاه به آیینه اعتماد به نفسم روز به روز کمتر شد، پره های بینی اصلا متقارن نیست، بینی کج بخیه خورده و خیلی خیلی بد، میترسم دوباره عمل کنم بدتر بشه، چه پیشنهادی برای من دارید

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
دکتر علی رفسنجانی - متخصص جراحی زیبایی در شهریار