صفحه اصلی / مطالب و مقالات / نمايش در منو / گونه گذاری یا کاشت پروتز گونه با جراحی

گونه گذاری یا کاشت پروتز گونه با جراحی

با افزایش سن، عضلات و ماهیچه های صورت نازک یا سفت تر شده و باعث صاف شدن گونه ها می گردند. افتادگی گونه ها می تواند حالتی خموده به چهره داده و نقطه کانونی صورت را از چشم به دهان تغییر دهد. هر گونه تغییر ناخوشایند در زیبایی و تناسب چهره باعث کاهش اعتماد به نفس افراد می شود، بنابراین طبیعی است که هر فرد با مشاهده تغییرات یاد شده، برای حفظ اعتماد به نفس خود، برای رفع آنها اقدام نماید. گونه گذاری یک روش عالی برای افرادی است که می خواهند زیبایی چهره خود را به طور قابل توجهی افزایش دهند. این کار باعث می شود تا خط فک، چانه و استخوان گونه در حالتی متعادل با بقیه اجزای صورت قرار بگیرند.
گونه گذاری در واقع یک نوع جراحی زیبایی با هدف ترمیم و حفظ تعادل در ساختار صورت است. داشتن گونه های برجسته علاوه بر زیبایی به داشتن ظاهر جوانتر نیز کمک می کند. خوشبختانه امروزه گزینه های جراحی و غیر جراحی برای فرم دهی گونه وجود دارد. پروتز گونه یکی از انواع جراحی‌های زیبایی است که با کاشت ایمپلنت بر روی استخوان گونه می‌تواند تأثیر به سزایی بر چهره و زیبایی آن داشته باشد. این پروتزها که در انواع مختلفی هستند بر اساس نیاز و خواسته بیمار و همچنین نظر پزشک متخصص انتخاب می‌شوند.

آنچه در این مطلب میخوانید

پروتز گونه چیست؟

عمل پروتز گونه یا برجسته سازی گونه برای اضافه کردن حجم به گونه و یا لیفت آن صورت می‌پذیرد. در این روش از یک پروتز استفاده می‌شود که زیر گونه و ماهیچه‌های صورت قرار می‌گیرد.

جراحی کاشت گونه در شهریار و کرج

انواع روشهای فرم دهی گونه

1- جراحی لیفت گونه

یکی از روش هایی که امروزه برای زیبایی و گونه گذاری به کار می رود، لیفت صورت و گونه ها است. این کار به دو روش کلاسیک و آندوسکوپی انجام می گیرد. در عمل زیبایی گونه گذاری با روش لیفت گونه، از برش لیفت مانکن (پیشانی و ابرو) استفاده می شود. به این معنا که پزشک جراح با نخ های غیر قابل جذب، نسوج نرم و چربی گونه ها را به محل قبلی خود برگردانده و ثابت می کند. از این روش برای همبندی بخش میانی صورت و اصلاح خط بینی و لب نیز استفاده می شود. در این روش زیبایی، جراح ابتدا برشی را در قسمت شقیقه ها و پشت خط رویش مو ایجاد می کند. سپس با نصب وسیله ای بر روی استخوان، در ناحیه گونه، باعث کشیده شدن پوست خواهد شد. در نهایت، برش ایجاد شده با بخیه بسته می شود. ابزار نصب شده برای لیفت به مرور زمان تجزیه خواهد شد و گونه حالت لیفت و کشیدگی خود را حفظ خواهد کرد.

2- پروتز گونه

برای ایمپلنت گونه مانند پروتز، عمل جراحی صورت می‌گیرد و معمولاً با بیهوشی عمومی یا بی‌حسی موضعی می‌باشد. برای این روش باید ایمپلنت مناسب برای گونه‌ها ساخته شود. پزشک متخصص برای انجام جراحی داخل دهان یا ناحیه زیر چشم را برش داده، ایمپلنت را در محل مورد نظر قرار می‌دهد تا جایگذاری دقیق انجام شود.

3- تزریق چربی به گونه

در تکنیک غیر دائمی گونه‌گذاری با تزریق چربی، از چربی‌های دارای مقاومت در مقابل آب شدن در نواحی شکم، باسن و پهلو استفاده می‌شود. ابتدا چربی‌ها به وسیله لیپوساکشن از بدن خارج شده و سپس در دستگاه سانتریفیوژ ناخالصی‌ها جدا گشته و در نهایت با سوزن مخصوص به ناحیه گونه تزریق می‌گردد. این روش به دلیل استفاده از چربی خود فرد کاملاً ایمن می‌باشد و بروز حساسیت ندارد.

4- تزریق ژل به گونه

در گونه‌ گذاری با تزریق ژل از مواد شیمیایی با ترکیبات متفاوت استفاده می‌شود و نتیجه غیر دائمی بوده و نیازمند تمدید مجدد است. جهت تزریق ژل به زیر پوست از یک سوزن نازک و کوچک استفاده می‌شود. پس ‌از اینکه مجموعه‌ای از تزریق‌های مختلف در تمامی نواحی تحت درمان انجام گرفت، پزشک صورت بیمار را به‌ آرامی ماساژ داده و مطمئن می‌شود که ژل به طور مناسب در تمامی سطح مورد نظر توزیع شده است.

5- لیفت با نخ گونه ها

گونه گذاری با نخ برای بازگرداندن حجم از دست‌رفته‌ و چاق شدن صورت از طریق تحریک تولید طبیعی کلاژن بسیار کارآمد است و از روش‌های درمان لاغری صورت می‌باشد. نخ‌های مورد استفاده در اندازه‌های متفاوتی موجود بوده و به وسیله‌ی سوزن‌های بسیار ریزی به درون پوست وارد می‌شوند.

مزایای جراحی کاشت پروتز گونه

جراحی پروتز گونه چگونه انجام می‌شود؟

در این روش، معمولاً بیمار تحت تأثیر بی‌حسی موضعی قرار گرفته و افراد کمی نیاز به داروی بیهوشی عمومی دارند. در ابتدا، پزشک متخصص، داخل دهان یا حفره‌ی زیر پلک را برش زده و ناحیه گونه را برای گذاشتن پروتز آماده می‌کند. سپس بعد از قرار گرفتن پروتز در ناحیه مورد نظر، آن قسمت را بخیه می‌زند. معمولاً پزشک برای ثابت نگه‌داشتن پروتزها از پوششی به نام گارنت برای بیمار استفاده می‌کند تا از حرکت کردن پروتزها جلوگیری کند.

همچنین بخوانید : انواع جراحی زیبایی صورت

مراقبت های قبل از جراحی کاشت پروتز گونه

اقدامات قبل از جراحی کاشت گونه می‌تواند به داشتن جراحی راحت‌تر و همچنین رسیدن به نتیجه بهتر کمک بسیاری کند. برخی از این نکات مهم به شرح زیر می‌باشند:

مراقبت های بعد از جراحی کاشت پروتز گونه

پروتز گونه برای چه کسانی مناسب است؟

تمامی افرادی که قصد دارند تا با انجام جراحی زیبایی به جذابیت چهره خود بیفزایند می‌توانند برای عمل کاشت گونه اقدام کنند. اما به صورت کلی می‌توان گفت افرادی که دارای شرایط زیر هستند گزینه بهتری برای انجام این جراحی محسوب می‌شوند:

فرم دهی گونه با جراحی بهتر است یا بدون جراحی؟

روشهای بدون جراحی بدون نیاز به بیهوشی عمومی و تنها با کمک بی حسی موضعی انجام می‌شود. این روش ها معمولاً ماندگاری دائمی ندارد و پس از گذشت مدت زمانی اثر آن کاملاً از بین می‌رود، از این رو فرد بایستی برای انجام مجدد این کار اقدام نماید. هزینه روشهای بدون جراحی نسبت به جراحی پروتز گونه کمتر است، از این رو برخی از افراد ممکن است به دلیل هزینه پایین آن به سمت این تکنیک کشیده شوند.
روش جراحی گونه که در اتاق عمل و توسط جراح متخصص در این زمینه انجام می‌شود نیاز به ایجاد برش و بخیه است. پروتزهای جایگذاری شده بر روی استخوان گونه امکان جایه جایی ندارند و به همین دلیل ماندگار و دائمی هستند. در واقع تا زمانی که بیمار قصد برداشتن پروتزها را نداشته باشد این جراحی ماندگار می‌باشد. این روش هزینه بیشتری نسبت به سایر روش ها دارد.

عوارض پروتز گونه

جا به جایی پروتز: در صورتی که بعد از مدت طولانی، پروتز ها جا به جا شوند، انجام جراحی مجدد لازم است.
هماتوم: قبل از منعقد شدن رگ های خونی، احتمال جمع شدن خون وجود دارد که در این حالت باید توسط جراحی تخلیه گردد.
عفونت: بروز عفونت بعد از کار گذاشتن پروتز ها، بسیار نادر است و معمولاً برای جلوگیری از آن آنتی بیوتیک تجویز می شود. در این حالت ممکن است نیاز باشد که پروتزها موقتاً برداشته شوند.

هزینه جراحی کاشت پروتز گونه

هزینه جراحی کاشت گونه همانند هر عمل جراحی دیگر به عوامل مختلفی بستگی دارد و از جمله این عوامل می توان به برند سازنده ایمپلنت و همچنین هزینه های وابسته به جراحی همانند هزینه های بیمارستان و تجهیزات و نیز دستمزد جراح دارد. علاوه بر این موارد این هزینه ها از شهری به شهر دیگر متغیر خواهد بود.

برای خواندن مقالات جراحی زیبایی بینی و جراحی رفع افتادگی پلک کلیک کنید.


آدرس مطب : شهریار ، خیابان ولیعصر ، کوچه رودکی ، ساختمان مروج ، طبقه دوم
نوبت دهی : 09303130848

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
دکتر علی رفسنجانی - متخصص جراحی زیبایی در شهریار
بهترین برند ژل برای تزریق لببهترین برند ژل برای تزریق لب
تاریخ انتشار : 1402-11-18