صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جراحی زیبایی بینی / عمل جراحی بینی یا رینوپلاستی به روش بسته چیست ؟

عمل جراحی بینی یا رینوپلاستی به روش بسته چیست ؟

بینی یک عضو مهم در بدن و صورت به حساب می آید. علاوه بر کارایی و نقش حیاتی که بینی دارد، بر روی ظاهر هم تأثیر می‌ گذارد. دلیل تأثیر بینی بر روی زیبایی این است که این عضو در قسمت میانی صورت قرار داشته و جلوتر از دیگر اعضای صورت قرار دارد. این موضوع باعث می شود که بینی بیشتر از دیگر اعضای صورت مرکز توجه باشد.
یکی از عمل های زیبایی رایج و پرطرفدار، عمل رینوپلاستی یا جراحی زیبایی بینی است. این عمل برای از بین بردن عیب های ظاهری و مشکلات تنفسی فرد از راه بینی انجام می شود، بنابراین علاوه بر جنبه زیبایی، رینوپلاستی برای سلامتی نیز مهم است. جراحی بینی به شیوه بسته که به آن رینوپلاستی داخل بینی نیز گفته می شود، هرگونه برش و تغییر شکل در سوراخ های بینی انجام می شود.
این روش معمولاً زمانی استفاده می شود که بیمار تمایل به اصلاح جزئی و تغییر شکل نوک بینی داشته باشد. رینوپلاستی بسته نسبت به باز بسیار کم تهاجمی تر است، به این معنی که به طور کلی تورم بعد از جراحی کمتر و زمان بهبودی کوتاهتر است. همچنین به دلیل این که هر برشی در قسمت داخلی سوراخ های بینی ایجاد می شود، جای زخم قابل مشاهده نیست.

آنچه در این مطلب میخوانید

مزایای جراحی بینی به روش بسته

جراحی بینی بسته در شهریار و کرج

نحوه انجام جراحی رینوپلاستی بسته

در جراحی بینی به روش بسته هیچ گونه برش یا بخیه ای در ناحیه خارجی بینی ایجاد نمی شود. در این عمل همه برش ها و تغییرات در داخل بینی انجام می شوند. تنها در مواردی که لازم است سوراخ های بینی کوچک شوند در قسمت پره های بینی هم برش هایی ایجاد می شود. قبل از شروع عمل لازم است بیمار در حالت بیهوشی قرار گیرد. پس از آن پوست بینی با استفاده از وسایل مخصوص از اسکلت آن فاصله می گیرد. پوست بینی در همه مراحل عمل در این حالت قرار دارد. پس از انجام این کار جراح با استفاده از لوازم پزشکی برش هایی را در ناحیه بینی ایجاد می کند و استخوان بینی را تراش می دهد. بیشتر جراحان بر این باورند که بهتر است بینی های استخوانی با این روش عمل شوند. پس از آن پوست بینی در جای قبلی خود قرار می گیرد و بخیه های لازم زده می شوند. معمولاً از بخیه های جذبی استفاده می شود.

همچنین بخوانید : عمل جراحی بینی به روش باز

جراحی بینی به روش بسته برای چه افرادی مناسب است؟

معایب جراحی بینی به روش بسته

هزینه جراحی بینی به روش بسته

فاکتورهای مختلفی در تعیین قیمت نقش دارند که از میان آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

برای خواندن مقالات هزینه جراحی غدد بزاقی و جا انداختن بینی شکسته کلیک کنید.


آدرس مطب : شهریار ، خیابان ولیعصر ، کوچه رودکی ، ساختمان مروج ، طبقه دوم
نوبت دهی : 09303130848

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :لاله بختیاری [ 1402-07-17 ]
آقای دکتر من یک ماه ونیم میشه عمل کردم بینی مو اما خیلی از فرمش بدم میاد حس میکنم خیلی بد شده دکترم میگه همه اش ورم هستش و الان این فرم بینی نیست اما میترسم همینجوری بمونه میتونم فرمش رو عوض کنم ؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
دکتر علی رفسنجانی - متخصص جراحی زیبایی در شهریار