صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جراحی زیبایی بینی / تزریق ژل و بوتاکس بعد از عمل جراحی بینی

تزریق ژل و بوتاکس بعد از عمل جراحی بینی

بینی، نقش غیرقابل انکاری در زیبایی صورت دارد. افرادی که از ظاهر بینی خود پس از جراحی بینی راضی نیستند می‌توانند برای رفع ایرادهای آن روش بوتاکس و ژل را انتخاب کنند. در حقیقت تزریق ژل و بوتاکس به بینی بعد از جراحی بینی یک عمل تکمیلی زیباسازی بینی است. تزریق بوتاکس به بینی یکی از روش هایی که است که اخیراً با هدف فرم دهی به بینی و زیباسازی آن مورد استفاده قرار گرفته است.
در واقع تزریق بوتاکس راه سیگنال‌های عصبی به عضلاتی که موجب افتادگی بینی می‌شوند را مسدود می‌کند و با عدم انقباض عضلات، باعث بالا آمدن نسبی نوک بینی می‌گردد. روش غیر جراحی اصلاح فرم و زیبایی بینی با تزریق فیلر نیز برای بسیاری از بیماران گزینه مناسبی است. دلیل این امر آن است که نتیجه فیلر بینی به سرعت مشخص می شود، ارزان ‌و کم تهاجمی است و هیچگونه درد و خونریزی و بخیه ای را به همراه ندارد. برای از بین بردن فرو رفتگی روی بینی یا قوز بینی از تزریق فیلرهایی مانند هیالورنیک استفاده می شود.

آنچه در این مطلب میخوانید

کاربرد تزریق فیلر و بوتاکس به بینی

با تزریق بوتاکس، عضلات نواحی بینی سیگنال های عصبی را دریافت نمی کنند و از انقباض یا افتادگی آن جلوگیری شده و سبب بالا رفتن نوک بینی می شود. همچنین تزریق بوتاکس به بینی سبب رفع چین ‌و چروک‌ ها و خطوط اطراف بینی و روی بینی نیز می شود‌.
کاربردهای تزریق فیلر بینی نیز به شرح زیر است:

اصلاح فرم بینی با تزریق ژل و بوتاکس در کرج

مزایای تزریق بوتاکس و فیلر بعد از عمل جراحی بینی

نحوه تزریق بوتاکس و فیلر به بینی

در حالت کلی مراحل زیر برای رفع مشکلات بینی در این دو روش طی خواهد شد:
1. مشخص کردن نواحی مورد نظر بر روی بینی
2. استفاده از مواد بی حس کننده موضعی مانند پماد یا محلول تزریقی لیدوکائین برای بیحس شدن بینی قبل از تزریق
3. ضد عفونی کردن ناحیه مورد نظر جهت جلوگیری از ورود میکروب و ایجاد عفونت
4. ورود سوزن نازک مخصوص به نقاط مشخص شده و شروع تزریق

بهترین زمان تزریق بوتاکس پس از عمل جراحی بینی

بسته به کیفیت عمل این مدت زمان متفاوت خواهد بود و می‌تواند از چند هفته پس از عمل تا شش ماه متغیر باشد. به گفته بسیاری از پزشکان بینی عمل شده دست کم 2 تا 4 ماه نیاز به ریکاوری داشته و پس از آن آماده تزریق بوتاکس است، بنابراین زمانی تزریق بوتاکس پس از عمل بینی بلامانع است که ورم بینی به کلی از میان رفته باشد و بینی فرم و ساختار مورد نظر را بدست آورده ‌باشد.

بهترین زمان تزریق ژل و فیلر پس از عمل بینی

توصیه میشود جهت تزریق فیلر(ژل) پس از عمل بینی، حداقل شش هفته صبر کنید.

تزریق ژل و بوتاکس قبل از عمل بینی امکانپذیر است؟

اگر قصد عمل جراحی بینی را دارید بهتر است که تزریق بوتاکس و ژل به بینی انجام ندهید؛ زیرا تغییرات صورت گرفته نتیجه عمل بینی را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

موارد منع تزریق ژل و بوتاکس پس از جراحی بینی

تزریق بوتاکس به بینی بهتر است یا تزریق فیلر؟

اینکه کدام روش بهتر است به وضعیت اولیه شما و نظر پزشک بستگی دارد. اساس کار تزریق بوتاکس در واقع سم بوتاکس حاصل از باکتری‌ به نام کلستیریدیوم بوتولینوم است که باعث می‌شود عضله‌ای که این سم به آن تزریق می‌شود قدرت انقباض خود را از دست بدهد. در واقع تزریق بوتاکس راه سیگنال‌های عصبی به عضلاتی که موجب افتادگی بینی می‌شوند را مسدود می‌کند و با عدم انقباض عضلات، باعث بالا آمدن نسبی نوک بینی می‌گردد. علاوه بر این، تزریق بوتاکس به بینی برای جلوگیری از ایجاد چین ‌و چروک‌های ناخوشایندی که بر روی بینی به هنگام خندیدن ایجاد می‌شوند نیز کاربرد دارد. تزریق ژل بینی روشی برای کوچک کردن اندازه بینی نیست و تنها می‌تواند ظاهری صاف‌تر و با زاویه مناسب به بینی بدهد. همچنین تزریق ژل بینی روشی برای اصلاح مشکلات عملکردی بینی نبوده و تنها موجب بهبود ظاهری بینی خواهد شد.

ماندگاری بوتاکس و فیلر بینی

به طور کل می‌توان مدت زمان 4 تا 6 ماه را برای ماندگاری بوتاکس بینی در نظر داشت و در تزریق فیلر بینی بسته به نوع فیلر استفاده شده، نتایج می‌توانند از 6 ماه تا نزدیک به دو سال دوام داشته باشند.

هزینه تزریق ژل و بوتاکس به بینی

هزینه تزریق ژل و بوتاکس بینی بستگی به عواملی همچون منطقه جغرافیایی کلینیک زیبایی، نوع و برند بوتاکس و ژل مورد استفاده، هزینه مواد مصرفی مانند داروی بیحسی، دستمزد پزشک و حجم مورد نیاز برای تزریق در بینی دارد.

برای خواندن مقالات تزریق ژل لب هالیوودی و عمل جراحی زیبایی گوش کلیک کنید.


آدرس مطب : شهریار ، خیابان ولیعصر ، کوچه رودکی ، ساختمان مروج ، طبقه دوم
نوبت دهی : 09303130848

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :ربانی [ 1402-09-11 ]
چقدر خوب کاش من این چیزا رو 12 سال پیش میدونستم که بعد از جراحی بینیم تزریق فيلر انجام می دادم الان بینیم خیلی زیباتر بود

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
دکتر علی رفسنجانی - متخصص جراحی زیبایی در شهریار