صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جراحی پلک / نکاتی درباره بخیه پلک ها بعد از عمل جراحی بلفاروپلاستی

نکاتی درباره بخیه پلک ها بعد از عمل جراحی بلفاروپلاستی

با افزایش سن و عوامل ژنتیکی، پلک های شما ممکن است به دلیل کشیدگی پوست پلک و کاهش تدریجی توان عضلات پلک، دچار افتادگی شود. افتادگی پلک ها و ابروهای شما موجب می شود که خسته، خواب آلود و بی حال به نظر برسید. در موارد شدید، افتادگی پلک‌های شما حتی می‌تواند دید شما را مختل کند. جراحی لیفت پلک یا بلفاروپلاستی یک روش زیبایی و درمانی است که در این جراحی پوست اضافی برداشته شده و رباط های و ماهیچه های اطراف پلک ها سفت می شود تا چهره ای زیباتر به شما هدیه دهد و عملکرد پلک با کاهش پف یا افتادگی پوست پلک و ناحیه اطراف چشم را بهبود بخشد.
جراح معمولاً خط طبیعی پلک را برش می دهد تا با استفاده از این برش، چربی های زائد، عضلات و بافت های اضافی را از پلک خارج کند. از آنجایی که خط برش بر روی خط طبیعی پلک است و بخیه‌ها به شدت ریز و ظریف هستند، امکان مشاهده بخیه بعد از عمل بسیار کم است. بخیه های این عمل بعد از چند روز به تشخیص پزشک برداشته می شوند و هیچ اثری از برش در روی چشم‌ها مشاهده نخواهد شد.

آنچه در این مطلب میخوانید

زمان بهبود جای بخیه پلک بعد از بلفاروپلاستی

برای اینکه بخیه پلک جوش بخورد نیاز است تا حداقل پنج روز بخیه ها بر روی محل جراحی باقی بمانند. در این بازه زمانی، جای برش پوست بسته میشود؛ اما بافت به طور کامل ترمیم نیافته است. پس از این مدت، جای برش جراحی به ترمیم خود ادامه میدهد و پس از یک تا دو ماه جای زخم جراحی به کمترین حد خود میرسد.

درمان جای بخیه پلک در شهریار

زمان کشیدن بخیه بلفاروپلاستی

به طور معمول، بخیه‌های بلفاروپلاستی باید به مدت دو تا چهار هفته در محل قرار گیرند. این مدت زمان ممکن است متغیر باشد و بستگی به عواملی داشته باشد. پزشک شما نیز ممکن است بر اساس پیشرفت و بهبود شما تصمیم به کشیدن زودتر یا دیرتر بخیه‌ها بگیرد

عوارض دیر کشیدن بخیه پلک

از عوارض معمول دیر کشیدن بخیه ها سفت شدن پوست و چسبیدن نخ بخیه به بافت پوست است که باعث ایجاد عوارض عمل بلفاروپلاستی می گردد. همچنین دیر کشیدن بخیه پس از بلفاروپلاستی درد بیشتری را به همراه دارد و احتمال خونریزی را نیز بیشتر می کند.

درمان خانگی جای بخیه پلک

علاوه بر روشهای پزشکی برای از بین بردن جای بخیه پلک، روشهایی نیز وجود دارند که درمان خانگی جای بخیه پلک شناخته میشوند و افراد میتوانند در خانه و بدون نیاز به پزشک آنها را انجام دهند. قابل ذکر است که تأثیر این روشها کمتر از روشهای پزشکی است و در صورتی که جای بخیه بزرگ و قابل ملاحظه است بهتر است به روشهای پزشکی مراجعه گردد. از جمله درمانهای خانگی جای بخیه را میتوان چنین عنوان کرد:
عصاره لیمو: عصاره لیمو حاوی ویتامین C و اسید سیتریک است که تأثیر مناسبی در از بین بردن جای بخیه عمل پلک نشان میدهد.
عصاره سیب زمینی: عصاره سیب زمینی نیز حاوی موادی است که میتواند در طولانی مدت به بهبود جای بخیه عمل پلک کمک کند.
آلوئه ورا: ژل آلوئه ورا را میتوان از برگ این گیاه یا از داروخانه ها تهیه کرده و بر روی جای بخیه عمل پلک استعمال کرد.
عصاره خیار: عصاره خیار یکی دیگر از روش‌های خانگی برای درمان جای بخیه پلک است. خصوصیات ضد التهابی و آرامش بخشی که در عصاره خیار وجود دارد، می‌تواند بهبود قابل توجهی در جای بخیه پلک ایجاد کند. برای استفاده از عصاره خیار، کافی است یک خیار را رنده کنید و عصاره آن را روی جای بخیه پلک بمالید. این روش را تا زمانی که جای بخیه پلک بهبود یابد، تکرار کنید.
عصاره گل محمدی: عصاره گل محمدی یکی دیگر از روش‌های خانگی برای درمان جای بخیه پلک است. خصوصیات ضد التهابی و آرامش بخشی که در عصاره گل محمدی وجود دارد، می‌تواند بهبود قابل توجهی در جای بخیه پلک ایجاد کند. برای استفاده از عصاره گل محمدی، کافی است چند گل محمدی را در آب جوش به مدت چند دقیقه قرار دهید و سپس آن را روی جای بخیه پلک بمالید. این روش را تا زمانی که جای بخیه پلک بهبود یابد، تکرار کنید.
استفاده از عصاره نعناع: عصاره نعناع یکی دیگر از روش‌های خانگی برای درمان جای بخیه پلک است. خصوصیات ضد التهابی و آرامش بخشی که در عصاره نعناع وجود دارد، می‌تواند بهبود قابل توجهی در جای بخیه پلک ایجاد کند. برای استفاده از عصاره نعناع، کافی است چند برگ نعناع را رنده کنید و عصاره آن را روی جای بخیه پلک بمالید. این روش را تا زمانی که جای بخیه پلک بهبود یابد، تکرار کنید. لازم به ذکر است که درمان های خانگی برای بهبود موارد خفیف و با صلاحدید پزشک انجام گیرد تا عوارض دیگری برای شما نداشته باشد.

بهترین کرم ترمیم کننده بخیه پلک ها

دلیل استفاده از کرم ترمیم کننده بعد از بلفاروپلاستی، ترمیم اسکارهایی است که پس از بخیه روی پوست می مانند پوست اطراف چشم شما به سرعت ترمیم می شود؛ اما ترمیم کننده به از بین رفتن جای بخیه ها بعد از بلفاروپلاستی کمک می کند. بهترین زمان استفاده از بهترین کرم ترمیم کننده بخیه یک هفته پس از انجام جراحی پلک است. مدت زمان استفاده از آن نیز توسط جراح مشخص می شود.

ماساژ جای بخیه پلک خوب است یا بد؟

ماساژ بعد از عمل بلفاروپلاستی موجب می شود تا چین و چروک های چشم شما از بین برود. همچنین به هیچ وجه چربی بر زیر پلک هایتان با انجام ماساژ مداوم بر نخواهد گشت. این موضوع آنقدر اهمیت دارد که پزشکان زیبایی، این کار را در دوره نقاهت برای بیمار تجویز می کنند.

مراقبت از بخیه ها بعد از بلفاروپلاستی

در خصوص مراقبت از بخیه ها تنها لازم است مراقبت های بعد از بلفاروپلاستی را رعایت کنید. در ادامه به برخی از مهمترین اقداماتی که در زمینه مراقبت از بخیه های جراحی زیبایی پلک باید بدانید اشاره خواهیم کرد:

هزینه عمل بلفاروپلاستی 1402

هزینه جراحی زیبایی پلک به عوامل مختلفی بستگی دارد. این هزینه شامل مواردی مثل مهارت و تجربه پزشک، میزان افتادگی پلک، میزان پیچیدگی جراحی، هزینه اتاق عمل و … می شود.

برای خواندن مقالات جراحی لیفت صورت و عمل جراحی بینی غضروفی کلیک کنید.


آدرس مطب : شهریار ، خیابان ولیعصر ، کوچه رودکی ، ساختمان مروج ، طبقه دوم
نوبت دهی : 09303130848

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :پریناز [ 1402-08-03 ]
سلام وقت بخیر آیا انجام کانتوپلاستی، بلفاروپلاستی و رفع سیاهی زیر چشم و لیفت ابرو بطور همزمان و در یک عمل مقدور میباشد؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
دکتر علی رفسنجانی - متخصص جراحی زیبایی در شهریار