صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جراحی زیبایی بینی / عمل جراحی بینی گوشتی، مراقبت ها ، هزینه و عوارض

عمل جراحی بینی گوشتی، مراقبت ها ، هزینه و عوارض

یکی از معضلات اساسی که موجب کاهش اعتماد به نفس شدید می‌شود، فرم بینی بوده که گاهی به دلیل گوشتی بودن ساختار آن با اجزای دیگر صورت، هماهنگی و تناسب ندارد. از این رو افراد به سمت جراحی بینی گوشتی روی آورده و به این ترتیب علاقمندان این روش به تدریج افزایش یافت. در جراحی زیبایی بینی هدف از بین بردن عیوب و نواقص بینی بوده و سعی بر این است که تناسب بینی با سایر اعضای صورت بیشتر گردد. در این راستا فرم و نوع بینی با توجه ویژگی های خاص هر کدام، نقش مهمی ایفا می کند و لازم است که در ابتدا نوع بینی فرد مشخص گردد. در بینی های گوشتی به دلیل ضخیم بودن بافت پوست بینی، مشخصات و تغییرات حاصل روی غضروف و استخوان بینی و زوایا و خطوط آن به خوبی دیده نمی شود و زیر این بافت ضخیم پنهان می ماند. در جراحی بینی گوشتی باید این نکته را در نظر داشت که دستکاری های استخوانی و غضروفی بینی باید به گونه ای باشد که فاصله و فضای خالی بین استخوان بندی بینی و پوست ایجاد نگردد و با رعایت این نکات از ایجاد اسکار یا گوشت اضافی جلوگیری به عمل می آید و رضایت مندی بیمار از عمل جراحی بالاتر می رود.

آنچه در این مطلب میخوانید

روش های جراحی بینی گوشتی

عمل بینی گوشتی می تواند به دو روش به انجام برسد:
1. روش باز
2. روش بسته
در جراحی بینی گوشتی به روش باز، جراح برای انجام اصلاحات، برش را در ناحیه کلوملا ایجاد می کند. در طرف دیگر در عمل زیبایی بینی گوشتی به روش بسته برش هایی که برای اعمال تغییرات ایجاد می شوند، درون سوراخ های بینی قرار می گیرند. همانطور که مشخص است تفاوت دو تکنیک مذکور در ناحیه ای است که برش های جراحی ایجاد می شوند.

ویژگی بینی های گوشتی

مشخصات بینی افراد بر اساس ضخامت پوست نیمه تحتانی، به دو گروه استخوانی و گوشتی تقسیم می شود که مشخصات نوع گوشتی آنها عبارت است از:

عمل جراحی بینی گوشتی

اقدامات قبل از جراحی بینی گوشتی

1. شب قبل از عمل بینی گوشتی حتماً استحمام کنید و مراقب باشید که سرما نخورید.
2. شب قبل از عمل، یک شام سبک میل نمایید.
3. از 8 ساعت قبل از عمل از خوردن و آشامیدن اجتناب کنید.
4. در روز عمل حتماً ناشتا باشید؛ چراکه در صورت پر بودن معده ممکن است محتویات معده در حین جراحي برگشت پیدا کرده و وارد مجاری تنفسی و حلق شود و در روند عمل خلل وارد نماید و در نتیجه بیمار را در معرض خطراتی قرار دهد.
5. صبح روز جراحی بینی گوشتی می توانید از مایعات شیرین بدون پالپ استفاده کنید.
6. در روز عمل جراحی، خانم ها نباید هیچ گونه آرایشی به ویژه در ناحیه چشم ها داشته باشند، چرا که وجود مواد آرایشی بر روی صورت می تواند سبب ایجاد آلودگی در حین عمل شود.
8. آقایان بهتر است ریش و سبیل خود را قبل از عمل بتراشند.
9. به بیماران توصیه می شود که لباس های گشاد و دکمه دار بپوشند تا بعد از عمل و در هنگام پوشیدن لباس با مشکلی مواجه نشوند.
10. بیماران در صورتی که قرص یا داروی خاصی مصرف می کنند باید جراح را مطلع کنند.
11. مصرف داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین از یک الی 2 هفته قبل از عمل ممنوع می باشد.
12. قرص های راکوتان و اکوتان نیز از دو ماه پیش از جراحی بینی گوشتی می بایست به طور کامل قطع گردد.
13. استعمال دخانیات و قلیان از یک هفته قبل عمل رینو پلاستی گوشتی و همچنین یک هفته بعد از عمل ممنوع می باشد.
14. چنانچه روز عمل با دو روز ابتدایی عادت ماهیانه شما مصادف است حتماً پزشک خود را در جریان این موضوع قرار دهید.

مراقبت های بعد از عمل بینی گوشتی

همچنین بخوانید : هزینه و عوارض عمل جراحی بینی استخوانی

بهترین روش عمل بینی گوشتی

معمولاً جراحان بینی، در جراحی بینی گوشتی از روش باز استفاده می کنند؛ چرا که در روش جراحی باز بینی دسترسی به نوک بینی بهتر بوده و در صورت نیاز می توان به راحتی گرافت گذاری یا پیوند غضروف انجام داد.

سن جراحی بینی گوشتی

معمولاً افراد جهت جراحی بینی باید تا سن 18 سالگی صبر نمایند تا روند رشد کامل بینی آنها شکل بگیرد. اگر جراحی بینی در افرادی که رشد بینی آنها کامل نشده باشد صورت گیرد و زودتر از زمان موعد جراحی بینی انجام گیرد، احتمال نامتناسب شدن بینی با مابقی اجزای صورت وجود دارد و در ظاهر چهره فرد تأثیر سوئی را ایجاد می نماید. مخصوصاً افرادی که دارای بینی های گوشتی می باشند حتماً باید تا سن 18 سالگی صبر نمایند و بعد از آن اقدام به جراحی بینی گوشتی نمایند.

تفاوت بینی گوشتی و بینی استخوانی

یکی از ویژگی های مهم بینی های گوشتی ضخامت پوست در نوک بینی است. ضخامت پوست در بینی های گوشتی زیاد است. در بینی های گوشتی اشکال بیشتر در سر بینی متمرکز است که بیشتر به صورت پوست ضخیم و چرب در سر بینی که فرم خاصی ندارد خودش را نشان می دهد. بینی های گوشتی پوستی چرب دارند و بیشتر مستعد جوش و آکنه هستند. در بینی استخوانی همانطور که از نام آن فرم بینی بر می آید استخوان های برجسته در بینی که در پل بینی به صورت قوز ظاهر می شود شکل ظاهری ناخوشایندی را برای بینی ایجاد می کند.

هزینه عمل بینی گوشتی

عوارض عمل بینی گوشتی

جراحی هایی که با بیهوشی عمومی همراه هستند، بی شک عوارضی به همراه دارند. البته اکثر این عوارض کوتاه مدت هستند و پس از چند هفته به خودی خود از بین می روند. مهمترین عوارض عمل بینی گوشتی عبارتند از:

۱. کبودی اطراف بینی و چشم ها

در اکثر موارد پس از عمل زیبایی بینی، کبودی در اطراف چشم و قسمت بالایی بینی مشاهده می‌ شود. این کبودی ها در ابتدا قرمز رنگ هستند و با گذشت زمان تیره تر شده و به صورت بنفش تیره مشاهده می شوند. البته جای نگرانی نیست، کبودی ها حداکثر تا مدت ۲ هفته روی صورت باقی می مانند و در صورت مراقبت های صحیح و استفاده از کمپرس یخ به مرور بهبود می یابند.

۲. ورم و برجسته شدن بینی

ورم بینی به نوع عمل، پیوند غضروف و میزان آسیب وارد شده بستگی دارد. در شرایط عادی دو هفته زمان برای از بین رفتن ورم لازم است؛ اما در عمل زیبایی بینی گوشتی که دارای پیچیدگی و جراحی دقیق تری است، ممکن است، تورم تا یک سال نیز ادامه پیدا کند. در حالت کلی، ورم بینی حداکثر ۸ ماه به طول خواهد انجامید.

۳. قرمز شدن چشم ها

به دلیل خونریزی هایی که در زیر پوست بینی به وجود می آیند، این عارضه دیده می شود که به مرور و پس از چند روز از بین خواهد رفت. البته ممکن است عوارض دیگری مانند عفونت، انسداد بینی، خونریزی مکرر، مشکلات تنفسی و درد نیز بیماران گزارش شود.


آدرس مطب : شهریار ، خیابان ولیعصر ، کوچه رودکی ، ساختمان مروج ، طبقه دوم
نوبت دهی : 09303130848

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :افتاب [ 1402-06-18 ]
آقای دکتر من پولیپ بینی دارم بینی گوشتی بزرگی دارم با جراحی بینی پولیپ بینیم هم خوب میشه یا نه

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
دکتر علی رفسنجانی - متخصص جراحی زیبایی در شهریار