صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جراحی زیبایی بینی / منظور از عمل جراحی بینی به روش باز چیست ؟

منظور از عمل جراحی بینی به روش باز چیست ؟

بینی به دلیل قرار گیری در مرکز صورت، تأثیر بسیار زیادی در زیبایی چهره افراد دارد. از آنجایی که امروزه افراد بیشتر از قبل به زیبایی چهره خود اهمیت می دهند، جراحی بینی به یکی از پر طرفدار ترین عمل های زیبایی تبدیل شده است. برای انجام این عمل، روش های مختلفی وجود دارد که انتخاب آن به عهده جراح بینی است و به سلیقه و مهارت ایشان بستگی دارد. در روش رینوپلاستی باز برشی ایجاد می شود تا پوست از روی بینی بلند شود و جراح بینی بتواند به طور کامل منطقه ی مورد نظر را تحت کنترل داشته باشد و بتواند تغییرات را به راحتی انجام دهد.
این برش بین دو سوارخ بینی و اطراف سوراخ بینی زده می شود و این امکان را فراهم می کند که بتوان پوست بینی را بلند کرد و تمامی ساختمان های اصلی بینی که شامل قسمت استخوانی، قسمت غضروفی و بافت نرم است را مشاهده کرد و عمل جراحی بینی را زیر دید مستقیم انجام داد. در رابطه با ایجاد زخم های به جا مانده از جراحی باید گفت محل جوش خوردن بخیه های این برش باقی نمی ماند و جای نگرانی برای فرد ندارد. در صورتی که سوراخ های بینی بزرگ باشند و نیاز به کوچک کردن و جمع کردن آنها باشد نیاز است که برش هایی در کنار پره های بینی زده شود از آنجایی که در این روش وسعت بیشتری از پوست آزاد می شود مدت زمان تورم بعد از عمل بیشتر است و بیمار باید صبر و تحمل بیشتری داشته باشد

آنچه در این مطلب میخوانید

جراحی بینی باز برای چه کسانی مناسب است؟

بیشترین موراد گرایش به جراحی بینی با روش باز شامل موارد زیر می باشد:

عمل جراحی بینی به روش باز

مزایای جراحی بینی به روش باز

از فواید انجام آن می‎توان به موارد زیر اشاره کرد:

نحوه انجام جراحی بینی به روش باز

در عمل جراحی زیبایی بینی باز، پزشک متخصص از طریق بی‌حسی موضعی، بیهوشی عمومی یا خواب مصنوعی، اقدام به شروع عمل جراحی می‌کند. پزشک با ایجاد برش در نواحی کنار پره‌ها و زیر پل بینی، پوست را برمی‌دارد. بعد از برداشتن پوست، دسترسی به غضروف، بافت پوست و استخوان بینی و تیغه بینی بسیار مطلوب می‌شود. به همین دلیل، پزشک متخصص می‌تواند خیلی راحت به بینی و اجزای آن دسترسی داشته باشد. در این شرایط، پزشک با بررسی اجزا مختلف ساختمان بینی و بافت آن، تصمیم می‌گیرد تا چگونه فرم‌ دهی بینی را انجام دهد.

همچنین بخوانید : عمل جراحی درمانی بینی

معایب جراحی بینی به روش باز

معایب این روش عبارتند از:

هزینه جراحی بینی به روش باز

هزینه جراحی بینی باز با هزینه های متفاوتی انجام می شود. این هزینه از عوامل متفاوتی تأثیر می گیرد و دارای مقدار مشخصی نیست. هر چه جراح دارای مهارت بیشتری باشد دستمزد او هم بیشتر می شود. یک پارامتر مهم دیگر هم که بر روی این هزینه تأثیر می گذارد وضعیت بینی است. هر چه نیاز به تغییرات بیشتری باشد زمان عمل هم بیشتر می شود و هزینه هم افزایش می یابد. بالا رفتن زمان انجام عمل باعث می شود هزینه مرکز جراحی هم بالا برود. هزینه این مراکز بر اساس زمان عمل و تجهیزات اتاق عمل تعیین می شوند. یک موضوع مهم و تأثیر گذار بر روی این هزینه دستمزد دستیاران جراح است. انجام این عمل به تنهایی امکان پذیر نیست و لازم است افرادی جراح را همراهی کنند. همچنین هزینه دارو ها و لباس هایی که در حین عمل استفاده می شوند هم در نظر گرفته می شود. بیمار باید قبل از عمل هزینه های جانبی را هم در نظر بگیرد تا با مشکل رو به رو نشود.

برای خواندن مقالات جراحی لیفت صورت و جراحی افتادگی پلک یا بلفاروپلاستی کلیک کنید.


آدرس مطب : شهریار ، خیابان ولیعصر ، کوچه رودکی ، ساختمان مروج ، طبقه دوم
نوبت دهی : 09303130848

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :جهرمی [ 1402-07-17 ]
سلام خسته نباشید من خواهرم ۲روزه که عمل بینی باز کرده و ورم داره اونطوری که نمیتونه چشماش رو باز کنه و کبودی هم داره مشکلی هست یا عادیه ؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
دکتر علی رفسنجانی - متخصص جراحی زیبایی در شهریار
بهترین برند ژل برای تزریق لببهترین برند ژل برای تزریق لب
تاریخ انتشار : 1402-11-18