صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جراحی زیبایی بینی / در چه صورت از تامپون پس از جراحی بینی استفاده می شود ؟

در چه صورت از تامپون پس از جراحی بینی استفاده می شود ؟

رینوپلاستی یا جراحی زیبایی بینی ، به ‌منظور بهبود ظاهر بینی صورت می‌پذیرد، به ‌نحوی‌که ظاهر بینی هماهنگی بیشتری با دیگر اجزای صورت به دست آورد و عملکرد آن نیز حفظ یا بهتر از قبل ‌شود. گاهی اوقات، عمل بینی ناموفق می تواند بر روان افراد تأثیر منفی بیشتری نسبت به ساختار اولیه بینی بگذارد. از همین رو مراقبت های بعد از جراحی بینی مانند استفاده از تامپون بسیار مهم است. نقش تامپون در عمل بینی بسیار تأثیر گذار است، البته استفاده از آن به نوع جراحی بینی فرد بستگی دارد.
تامپون بینی می‌تواند شامل یک گاز یا تکه پنبه‌ای استریل باشد که فشرده شده و داخل حفره بینی قرار داده می‌شود و یا ممکن است به‌ صورت فوم، گاز و یا پنبه از قبل طراحی‌شده باشد که پس از خارج کردن از بسته‌ بندی مستقیماً وارد بینی می‌شود. برخی از انواع آنها دارای یک زائده و یا نخی هستند که در بیرون بینی باقی می‌ماند و به کمک آن می‌توان تامپون را تغییر موقعیت داده و یا تعویض نمود.
تامپون بینی ممکن است شامل لوله‌ای در وسط خود باشد تا هوا بتواند به‌ راحتی از آن عبور کند. علت استفاده از تامپون در عمل بینی، محافظت بیشتر بینی در دوران نقاهت است. از طرفی این به تسریع دوره بهبودی نیز کمک خواهد کرد. البته انجام این کار باید با صلاح دید یک پزشک متخصص و ماهر انجام شود تا نتایج و روند درمان، بهتر کنترل و مدیریت شوند.

آنچه در این مطلب میخوانید

تامپون بینی چیست؟

تامپون یا مش از جنس فوم، گاز استریل و پنبه است که متخصص در داخل مجاری بینی قرار می‌دهد تا از این طریق بتواند جلوی خونریزی را گرفته، میزان ورم بینی را کاهش دهد و از طرف دیگر به شکل‌ گیری ساختار داخلی بینی شما کمک کند. برای مثال زمانی که تیغه میانی بینی دستکاری می‌شود، حتماً باید تامپون در بینی قرار گیرد تا ساختار این تیغه میانی به بهترین شکل ممکن شکل گرفته و پس از سپری شدن دوره نقاهت، مشکلی در بینی به وجود نیاید.

انواع تامپون بینی

تامپون‌ها در دو نوع مختلف مجرادار، لوله‌دار یا تامپون معمولی وجود دارند که انتخاب نوع آن بسته به نوع عمل بینی وی بر عهده جراح خواهد بود. امروزه به دلیل وجود تکنیک‌های مدرن جراحی، خونریزی پس از جراحی رینوپلاستی کاهش پیدا کرده و بنابراین از تامپون‌های کوچک‌تر به نام مینی تامپون‌ها برای مدت زمان کوتاهی استفاده خواهد شد.

گذاشتن تامپون در بینی

مزایای استفاده از تامپون در بینی

دلیل استفاده از تامپون پس از جراحی بینی

تامپون چه مدت باید در بینی بماند؟

به طور کلی جراح براساس وضعیت بینی فرد، مدت زمان وجود تامپون داخل بینی را بین 4 ساعت تا چهار روز در نظر می‌گیرد. مهمترین عوامل تعیین‌کننده بر زمان کشیدن تامپون بینی عبارتند از:

کشیدن تامپون از بینی

قبل از خارج کردن تامپون بینی به بیماران توصیه می‌شود که یک ساعت قبل از مراجعه یک الی دو مسکن مصرف کنند. سپس برای برداشتن تامپون بینی جراح بینی ابتدا داخل بینی را با قطره‌های بی‌حس کننده بی‌حس کرده و با استفاده از نخ بیرون‌ زده از تامپون آن را از بینی خارج می‌کند. خارج کردن تامپون بینی بیشتر از 5 دقیقه طول نخواهد کشید.

مراقبت‌های پس از کشیدن تامپون بینی

موارد منع استفاده از تامپون بینی

معایب استفاده از تامپون بینی

عوارض پس از برداشتن تامپون بینی


آدرس مطب : شهریار ، خیابان ولیعصر ، کوچه رودکی ، ساختمان مروج ، طبقه دوم
نوبت دهی : 09303130848

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :خلیلی [ 1402-07-17 ]
سلام من هفت ماهه بینی ام رو عمل کردم بینیم در سه چهار ماه اول خیلی خوب بود الان حس میکنم یه کم بزرگتر شده دلیلش چی میتونه باشه؟؟؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
دکتر علی رفسنجانی - متخصص جراحی زیبایی در شهریار
بهترین برند ژل برای تزریق لببهترین برند ژل برای تزریق لب
تاریخ انتشار : 1402-11-18