صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جراحی زیبایی بینی / در چه مواردی عمل جراحی ترمیمی بینی انجام می شود ؟

در چه مواردی عمل جراحی ترمیمی بینی انجام می شود ؟

جراحی بینی از جمله روش های جراحی است که با هدف اصلاح نافرمی های ساختار بینی و تیغه میانی بینی انجام می شود. عمل جراحی زیبایی بینی یا رینوپلاستی باید توسط یک پزشک ماهر با توجه به نوع بینی و تکنیک مناسب آن انجام گیرد تا بهترین نتیجه را در پی داشته باشد. با این حال، ممکن است در برخی موارد، نتایج مورد دلخواه بیمار در این روش، حاصل نشود. در نتیجه، جراحی ثانویه که جراحی ترمیمی نام دارد، انجام خواهد شد.
عمل ترمیمی بینی یک عمل نسبتاً پیچیده محسوب می شود. طی عمل جراحی بینی ثانویه، برخی نواقص موجود در بینی رفع می شوند. عمل ترمیمی بینی باید توسط یک متخصص زیبایی انجام گیرد تا بهترین روش عمل ثانویه بینی و نتیجه حاصل شود. عمل ثانویه بینی حساسیت بالایی دارد و باید با دقت و ظرافت بیشتری انجام گیرد؛ زیرا مشکلات بینی می تواند از خیلی جزئی تا بسیار پیچیده متغیر باشد.

آنچه در این مطلب میخوانید

دلایل انجام عمل جراحی ترمیمی بینی

اصلی ترین مشکلاتی که باعث میشود تا فرد جراحی ثانویه بینی را انجام دهد به شرح زیر است:

رینوپلاستی ثانویه یا ترمیمی در شهریار

مزایای جراحی ترمیمی بینی

۱-بهبود عملکرد بینی

افرادی که دارای استخوان های ضعیف، انحراف بینی، سوراخ های خیلی کوچک سبب ایجاد معضلاتی در فعالیت های روزانه فرد می شود . در جراحی بینی یا رینوپلاستی فرد ممکن است با مشکلاتی مانند تنفس روبه رو شود و یا در موارد بر اثر ضربه ممکن است آسیب شدیدی به بینی وارد شود که در تمامی این موارد به متخصص مراجعه نماید. در تمامی این موارد این پزشک شما است که تشخیص به عمل جراحی ترمیمی بینی شما می دهد.

۲-بهبود ظاهر بینی

پس از فرایند جراحی زیبایی بینی یا رینوپلاستی که طی آن تغییراتی بسیار جزئی بر بینی اعمال می شود ممکن است تأثیراتی بر ظاهر فرد بگذارد که شخص مجبور به عمل ترمیمی بینی شود . پس از عمل اولیه و سپری کردن دوران نقاهت ممکن است همچنان بینی فرد بزرگ و یا کوچک و یا شکل ظاهری نامناسبی داشته باشد و شخص به دلایلی البته منطقی می تواند عمل جراحی ترمیم بینی را با مشورت پزشک انجام دهد.

مشکلات قابل حل در جراحی ترمیمی بینی

برخی مشکلات نام برده شده اگر در عمل جراحی بینی اول اصلاح نشده باشد، تا حدود زیادی با جراحی ترمیمی قابل حل است. غضروف هایی که باعث به وجود آمدن قوز بینی شده است به مقدار مناسب برداشته نشده و بینی همچنان دارای برآمدگی است.
۱- کجی بینی
۲- انحراف بینی
۳- بافت بینی بیشتر از حد نیاز برداشته شده است و با این امر در قسمت پشت و یا دیواره بینی باعث ایجاد فرورفتگی شده و یا بینی بیش از اندازه سربالا شده است.
۴- از مشکل ترین عمل های ترمیمی جراحی بینی زمانی است که پوست در هنگام عمل اول و یا بعد از آن آسیب دیده باشد. گاهی اوقات حتی ترمیم برای این بیماران مقدور نیست.

زمان مناسب جراحی ترمیمی بینی

فاصله زمانی بین جراحی اولیه بینی و جراحی ترمیمی حداقل یک سال است. دلایل مختلفی باعث می شود که این فاصله زمانی رعایت شود. اولین دلیل و مهم ترین دلیل این است که در این مدت هنوز بینی ترمیم کامل پیدا نکرده است و پوست بینی روی استخوان جوش نخورده است. بنابراین بینی در اثر برش های جدید احتمال آسیب پذیری بیشتری دارد و باید این دوره بهبودی به طور کامل طی شود تا هیچ عارضه خطرناکی در پی برش های جدید و مجدد اتفاق نیفتد. دومین دلیل این است که گاهی افراد، حساسیت های زیادی روی بینی دارند، از این رو پزشک توصیه می کند که این مدت زمان طی شود و تورم بینی به طور کامل از بین برود. در نهایت زمانی که نتیجه نهایی جراحی بینی آشکار شد در آن صورت فرد می تواند برای انجام یا عدم انجام جراحی ترمیمی تصمیم بگیرد.

همچنین بخوانید : رینوپلاستی به روش بسته

جراحی ترمیمی بینی یا رینوپلاستی ثانویه

جراحی ثانویه بینی یا جراحی ترمیمی بینی یکی از روش های جراحی بینی یا رینوپلاستی است که به علت بروز مشکلات پس از عمل اولیه، مراقبت های نادرست پس از عمل و یا ایرادات به جای مانده در طی عمل اول انجام می گردد. پیش از این عمل، جراح بینی ساختار بینی بیمار را مورد ارزیابی دقیق قرار داده و ایرادات موجود را می سنجد. پس از شناسایی ایرادات و نارسایی های موجود، پزشک، عمل ترمیمی بینی را توصیه کرده و در موعد مقرر اقدامات درمانی به انجام می رسد. برخی بیماران در عمل اولیه به مشکلات تنفسی برخورده اند و برخی دیگر درگیر اشکالات فرم بینی می باشند که لازم است طی عمل ثانویه بینی یا ترمیمی مشکلات موجود مرتفع گردد.

اقدامات قبل از جراحی ترمیمی بینی

ابتدا سوابق پزشکی بیماران باید مورد بررسی قرار گیرد، معاینات بالینی و عکس برداری از بینی نیز باید انجام شود. مورد مهم بعدی، بررسی عملکرد بینی و سابقه هر گونه اختلال تنفسی است. مواردی از قبیل گرفتگی بینی و یا رینیت مزمن نیز باید در بیماران بررسی شود.

مراقبتهای بعد از عمل جراحی ترمیمی بینی

هزینه جراحی ترمیمی بینی

عواملی که بر هزینه جراحی ترمیمی بینی تأثیر گذار هستند، نوع بینی، هزینه بیهوشی عمل بینی، جلسات معاینه و مشاوره قبل از عمل بینی ، منطقه جغرافیایی و… است. هزینه ترمیم عمل بینی در شهرهای بزرگ به دلیل دسترسی بهتر به کلینیک های پیشرفته و پزشکان حرفه ای نسبت به دیگر شهرها بیشتر خواهد بود. مهارت پزشک نیز فاکتور مهم دیگری است که در تعیین نرخ هزینه عمل ترمیمی بینی تأثیرگذار است.

برای خواندن مقالات عمل جراحی بینی استخوانی و نحوه صحیح چسب زدن بینی کلیک کنید.


آدرس مطب : شهریار ، خیابان ولیعصر ، کوچه رودکی ، ساختمان مروج ، طبقه دوم
نوبت دهی : 09303130848

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :مریم ناظم [ 1402-08-03 ]
سلام من هفت ماهه عمل کردم بینیم در سه چهار ماه اول خیلی خوب بود الان حس میکنم یه کم بزرگتر شده دلیلش چی میتونه باشه؟؟؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
دکتر علی رفسنجانی - متخصص جراحی زیبایی در شهریار