صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جراحی لب / انواع روش های جراحی و بدون جراحی زیبایی لب

انواع روش های جراحی و بدون جراحی زیبایی لب

لب یکی از مهم ترین اعضای صورت است که نقش مهمی در زیبا سازی چهره شما دارد، به همین دلیل افراد به دنبال ایجاد تغییراتی جهت بهبود زیبایی لب های خود هستند. برای اینکه لب‌های مناسب صورت خودتان داشته باشید، روش‌های مختلفی وجود دارد. روش‌های پزشکی همیشه سریع‌ترین پاسخ را در برابر نیازها و خواسته‌های شما دارند.
روش های جراحی و غیرجراحی زیبایی لب متنوع هستند و بر اساس تغییر مورد نظر، ایجاد زاویه، حجیم سازی، فرم دهی و رفع نواقص لب به کار می روند. برخی از این روش‌ها غیر تهاجمی و برخی تهاجمی هستند که در ادامه به بررسی هر یک از آنها می‌پردازیم؛ اما قبل از هرگونه اقدامی به یاد داشته باشید که انتخاب یک متخصص ماهر در نتیجه کار بسیار تأثیر گذار است. بنابراین در انتخاب کلینیک و متخصص، دقت لازم را به کار بگیرید.

آنچه در این مطلب میخوانید

مزایای روش های جراحی و بدون جراحی زیبایی لب

عمل ترمیم شکاف لب

در این عمل جراحی از بیهوشی عمومی استفاده می‌شود و سپس شکاف لب به دقت با بخیه ترمیم بسته می‌ شود. برای ترمیم شکاف لب، جراح برشی در یک طرف شکاف از دهان تا سوراخ بینی ایجاد می‌ کند. هدف از ترمیم لب این است که ساختاری ایجاد شود که عملکرد و شکل طبیعی داشته باشد. همچنین مشخصه‌ های آناتومی نرمال مانند گودی وسط لب بالا، خط لب، کف سوراخ بینی و عضله های حلقوی دور لب بازسازی می‌ شود. ماهیچه در بخش مرکزی لب بالا در شکاف لب دو طرفه، باید درست حرکت داشته باشد و این موضوع اهمیت زیادی دارد. سپس جراح بخش صورتی تیره بیرونی شکاف را پایین آورده و ماهیچه و پوست لب را روی آن می کشد تا شکاف بسته شود.

جراحی زیبایی لب در شهریار و کرج

پروتز لب

جراحی پروتز لب یک جراحی بسیار ظریف است که نیاز به دقت و تمرکز بالای پزشک دارد، اگر پزشک تجربه کافی برای انجام را داشته باشد کارگذاری پروتز حدود یک ساعت به طول می انجامد. برای آغاز جراحی پزشک ابتدا از بی حس کننده موضعی استفاده و شکافی در لب ایجاد می کند. اندازه شکاف بسیار ظریف است و در حدی ایجاد می شود که صرفاً پروتز به درون لب نفوذ پیدا کند. پزشک پس از قرار دادن پروتز در محل مناسب محل شکاف را بخیه می کند.

پیوند یا گرافت پوستی در لب

یکی از بهترین روش‌های جراحی لب پیوند یا گرافت پوستی است که برای برجسته کردن لب به کار می‌رود. در این روش ابتدا جراح برشی را برای جلو کشیدن لب ایجاد می‌نماید. بعد از برشی که جراح بر روی لب ایجاد می‌نماید، گرافت پوستی را برای برجسته کردن لب استفاده می‌نماید تا لب فرم زیباتری به خود بگیرد.

برجسته سازی لب ها با جراحی زیبایی لب

برجسته‌ سازی لب یک عمل زیبایی بوده که باعث می‌شود لب فرد برجسته‌تر و غالباً جوان‌تر به نظر برسد. امروزه تکنیک های جراحی متعددی جهت زیبایی لب وجود دارد که جراح پلاستیک صورت بسته به فرم و شکل لب شما تکنیک مناسب برای شما را انتخاب می نماید. لازم به ذکر است که هرچند پروتز لب شایعترین جراحی زیبایی لب به شمار می آید؛ ولی محدوده جراحی های زیبایی لب به پروتز محدود نمی شود.

جراحی لیفت سانترال لب

این جراحی معمولاً در کمتر از یک ساعت انجام می شود و فقط روی لب بالا انجام می شود. هدف از این عمل کاهش فاصله زیاد بین لب بالا و بینی است و تنها بر روی بخش میانی لب بالا انجام می گیرد. در این عمل جراح برش های اولیه را در قسمت پایه های بینی ایجاد می کند و پس از برداشتن پوست اضافه با ایجاد بخیه هایی در پایه بینی لب بالا را لیفت می کند.

عمل جراحی قرینه سازی لب ها

در موارد شدید، ممکن است نامتقارنی لب های شما نیاز به جراحی داشته باشند. ترمیم لب ها معمولاً توسط جراح انجام می شود. جراحی لب با تمرکز بر روی عملکرد و زیبایی لب انجام می شود. گاهی اوقات برای ترمیم لب ها، پوست اضافی باید از نقاط دیگر بدن برداشته شود.

تزریق ژل و فیلر و چربی در لب

فیلر یا ژل لب ماده ای است که به روش تزریق باعث حجیم‌تر شدن لب‌ها می‌شود و ظاهری برجسته به لب‌ها می‌بخشد. همچنین فرم آنها را نیز اصلاح می‌کند. انواع مختلفی از مواد جهت تزریق فیلر استفاده می‌شوند؛ اما محبوب‌ترین آنها اسید هیالورونیک است.
تزریق چربی لب یک روش زیبایی‌سازی است که به شما امکان می‌دهد لب‌های خود را بزرگتر و پرتر نمایید. در این روش، چربی از سایر مناطق بدن شما گرفته شده و به لب‌ها تزریق می‌شود. این چربی به عنوان یک ماده پرکننده عمل می‌کند و لب‌های شما را به شکل دلخواهی تغییر می‌دهد.

لیفت گوشه های لب و دهان

از لیفت گوشه لب برای جوانسازی و کشیدن لب‌ها به بالا استفاده می‌شود. با این تکنیک زیبایی چهره نیز حالت شاداب‌تری پیدا می‌کند. جراحی به صورت سرپایی و با بی حسی موضعی انجام می‌گیرد و جای زخم و بخیه به مرور ترمیم می‌شود.

برای خواندن مقالات جراحی تومور سینوس و بینی و عمل جراحی بینی گوشتی کلیک کنید.


آدرس مطب : شهریار ، خیابان ولیعصر ، کوچه رودکی ، ساختمان مروج ، طبقه دوم
نوبت دهی : 09303130848

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
دکتر علی رفسنجانی - متخصص جراحی زیبایی در شهریار