صفحه اصلی / مطالب و مقالات / نمايش در منو / محبوب ترین و پرطرفدارترین عمل های جراحی زیبایی صورت

محبوب ترین و پرطرفدارترین عمل های جراحی زیبایی صورت

زیبایی صورت از اجزاء پر اهمیت در زیبایی افراد است به همین منظور افرادی که از حالت چشم ها، بینی، گوش، فک خود و ... رضایت ندارند، با انجام جراحی زیبایی صورت اقدام به برطرف کردن مشکلات ظاهری صورت خود می کنند. داشتن چهره ای زیبا و رفع نقایص احتمالی صورت به هیچ سن و جنسیتی محدود نمی شود. اگرچه تصور می شود که بیشتر مراجعین به کلینیک های زیبایی خانم ها هستند؛ اما واقعیت این است که تمایل مردان برای انجام جراحی زیبایی صورت در سال های اخیر بسیار افزایش پیدا کرده است.
جراحی های زیبایی صورت شایع ترین نوع از انواع جراحی های زیبایی هستند که به شما کمک می کنند تا هر گونه نقص یا ایراد ظاهری خود را برطرف کرده و به چهره دلخواه خود دست پیدا کنید. البته این نکته را در نظر داشته باشید که برخی از عمل های زیبایی صورت با هدف متناسب سازی اجزای چهره و ایجاد توازن در بین آنها انجام می گیرند. در ادامه محبوب ترین و پرطرفدار ترین جراحی های زیبایی صورت معرفی می گردد.

آنچه در این مطلب میخوانید

مزایای جراحی زیبایی صورت

عمل جراحی زیبایی صورت در شهریار

جراحی لیفت پوست صورت

جراحی لیفت صورت ، نوعی از انواع جراحی زیبایی به شمار می رود که در آن عمل جوانسازی و زیباسازی بر روی پوست انجام می گیرد. به صورت کلی، در جراحی لیفت صورت، قسمتی از پوست صورت، در دو سمت صورت، به سمت عقب کشیده می شود و در نتیجه این کشش، بخشی از پوست اضافی در انتهای دو سمت ایجاد می شوند. جراح، پوست های اضافی را که در دو سمت صورت هستند، برمی دارد و پوست را پیوند و بخیه می زند.

عمل جراحی زیبایی پلک یا بلفاروپلاستی

بلفاروپلاستی یک نوع روش ترمیمی به منظور برداشتن پوست، ماهیچه و چربی اضافه ایجاد شده در بالا و زیر پلک است که موجب شده تا پلک و ابرو‌ها دچار افتادگی شوند. در این روش پس از بررسی های لازم توسط پزشک متخصص و استفاده از مواد بیهوشی، جراح زیبایی با ایجاد برش‌هایی در امتداد چین‌های پلک، مقدار پوست، ماهیچه و یا چربی های اضافه را برداشته و بخیه پلک ها انجام می شود. در قسمت پلک پایین این برش در زیر مژه‌ها یا داخل پلک پایین انجام می‌شود.

جراحی زیبایی بینی یا رینوپلاستی

رینوپلاستی یا جراحی زیبایی بینی یکی از عمل زیبایی صورت است که به دو روش جراحی بینی بسته و جراحی بینی باز و به منظور ایجاد تغییر در شکل ظاهری بینی و بهبود عملکرد تنفسی در بیمار انجام می شود. قسمت بالایی ساختار بینی به صورت استخوانی و قسمت پایینی آن از غضروف ها تشکیل شده است. رینوپلاستی می تواند استخوان، غضروف، پوست یا هر سه را تغییر دهد. جراحی بینی یا رینوپلاستی موجب ایجاد تغییر در شکل و اندازه بینی شما می‌شود. رینوپلاستی یا جراحی بینی می تواند در ناحیه داخلی بینی یا از طریق ایجاد یک برش کوچک خارجی و یا در قسمت پایه بینی، ما بین سوراخ های بینی انجام شود. در این شیوه جراحی پزشک معالج استخوان و غضروف های زیر پوست را مجدد تنظیم می نماید. جراح می تواند شکل استخوان و غضروف شما را به روش های مختلف تغییر دهد. اگر نیاز به ایجاد تغییرات بزرگتر باشد با کمک از غضروف یا استخوان‌ های سایر نقاط بدن این کار را انجام می دهد. پس از اعمال تغییرات، برش‌های ایجاد شده در بینی را بخیه می زند.

لیفت سانترال لب

لیفت سانترال لب یک نوع عمل به حساب می‌آید که با انجام آن فضای میان لب بالا و بینی کاهش پیدا می‌کند و به اصطلاح گفته می شود که لیفت لب انجام شده است. این جراحی طی بیهوشی یا بی حسی و در مدت زمان تقریباً کوتاهی و در حدود ۳۰ تا ۴۵ دقیقه انجام می شود. در طی این عمل، ابتدا برش هایی در زیر بینی زده می شود و سپس پوست اضافی از این ناحیه برداشته می شود. سپس محل برش ها بخیه زده شده و جراحی به اتمام می رسد. ذکر این نکته ضروری است که بعد از اتمام این عمل، به نحوی برش ها بخیه زده می شود که جای آن به هیچ عنوان باقی نمی ماند.

جراحی لیفت گردن و رفع غبغب

با جراحی لیفت گردن یا جراحی غبغب می توان پوست و بافت شل شده ی زیر گلو را که بر اثر افزایش سن، فرم خود را از دست داده است احیا کرد. یک جراح می تواند این مشکلات را به وسیله ی تعدیل و حذف ماهیچه های گردن و خارج کردن چربی ها برطرف کند. لیفت گردن معمولاً همراه با لیفت صورت انجام می شود.

عمل جراحی زیبایی گوش

در واقع اتوپلاستی یا جراحی زیبایی گوش برای از بین بردن برجستگی، بزرگی گوش و بدفرمی های آن انجام می شود. در این نوع جراحی زیبایی، جراح برای اعمال تغییرات یک برش کوچک بر روی چین های پشت گوش ایجاد کرده و تغییرات مورد نیاز را بر روی غضروف گوش اعمال می کند و در نهایت، گوش را در ناحیه مورد نظر بخیه زده و پانسمان می کند.

اصلاح فرم فک و چانه

یکی از کارهایی که می‌توان برای زیباتر کردن صورت انجام داد اصلاح فرم فک و چانه است. تکنیک‌های متعددی چون جراحی پلاستیک فک، تزریق فیلر و چربی و بوتاکس و … در پزشکی نوین برای تغییر فرم فک و چانه وجود دارد.

اصلاح فرم گونه و فک با عمل جراحی بوکال فت

جراحی بوکال فت یک جراحی زیبایی به شمار می‌رود. این جراحی برای افرادی که صورت گرد و چاقی دارند، انجام می‌شود. در جراحی بوکال فت، خروج توده چربی از راه دهان صورت میگرد. این نوع جراحی زیبایی از جمله جراحی های سرپایی محسوب می‌شود که بدون بیهوشی و با بی حسی موضعی انجام میگرد. در این عمل لاغری صورت، با ایجاد یک شکاف داخل دهان در قسمت گونه ها، چربی راه خارج می‌کنند. شکاف ایجاد شده در داخل دهان را با نخ بخیه قابل جذب، بخیه می‌زنند و هیچگونه آثار زخم و خراشیدگی روی پوست صورت ایجاد نمی‌شود.

گونه گذاری با جراحی کاشت پروتز گونه

پروتز گونه یکی از روش های زیبایی برای برجسته سازی گونه و خوش فرم کردن صورت است که اغلب برای افرادی که به هر دلیلی برجستگی و زاویه لازم را در صورت خود ندارند به انجام می رسد. ایمپلنت های گونه از مواد ترکیبی مختلفی ساخته می شود، از مواد نسبتاً سخت تا مواد انعطاف پذیر متغیر. همچنین پروتز ها در ابعاد و اشکال مختلفی عرضه می شوند که جراح بتواند برای صورت های مختلف، نوع مناسب را به کار بگیرد. عموماً جنس پروتزهای گونه از سیلیکون می باشد. این عمل با بی حسی موضعی آغاز می‌شود. ماده بی حسی در موضع تحت جراحی اعمال می شود تا فرد هنگام ایجاد برش، دردی را متحمل نشود. با توجه به محل قرار گیری ایمپلنت گونه، جراح موضع هدف را برش می دهد. سپس از طریق برش ایجاد شده، پروتز مناسب را به محل وارد می کند. بعد از جایگذاری پروتز گونه به طور کامل و صحیح، محل برش ها با استفاده از نخ بخیه جذبی بسته می شوند.

عوارض جراحی زیبایی صورت

شايع ترين عوارض جراحی، خونريزي بيش از حد، عفونت در محل برش، نكروز(کبودی) و عوارض ناخواسته در بيهوشي است. هر عمل جراحی پلاستیک با مجموعه ای از عوارض خاص مانند از دست دادن حساسیت در منطقه درمان شده می باشد. آدم و هماتوم هم عوارض بالقوه دیگر از عوارض جراحی پلاستیک هستند که در بعضی موارد قابل پیشگیری می باشند و در سایر موارد قابل درمان هستند. تورم و کبودی عوارض بعد از عمل جراحی پلاستیک هستند و تا زمانی که بافت ها در معرض آسیب قرار دارند و به خوبی درمان نشوند، باقی می مانند. اگر تورم و کبودی حاصل از عمل جراحی به مدت طولانی باقی بماند جای نگرانی نیست و به خودی خود برطرف می شود.

هزینه جراحی زیبایی صورت

هزینه جراحی زیبایی صورت بسته به نوع روش انتخابی از سوی پزشک، متفاوت می باشد. در برآورد هزینه عمل زیبایی صورت عواملی نظیر:

برای خواندن مقالات عمل جراحی بینی استخوانی و عمل جراحی بینی عروسکی کلیک کنید.


آدرس مطب : شهریار ، خیابان ولیعصر ، کوچه رودکی ، ساختمان مروج ، طبقه دوم
نوبت دهی : 09303130848

نظرات کاربران درباره این مطلب :جمشیدی [ 1402-09-11 ]
سلام آقای دکتر من زاويه فک اصلا ندارم و پوستم به سمت پاین کشیده شده سنی هم ندارم 38 سالمه ولی کنار فکم پوست شل و افتاده دارم آیا باعث میشه ک قسمت فک هم لیفت بشه

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
دکتر علی رفسنجانی - متخصص جراحی زیبایی در شهریار