صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق فیلر / جامع ترین اطلاعات درباره تزریق انواع فیلر لب

جامع ترین اطلاعات درباره تزریق انواع فیلر لب

لب‌ های پر و جذاب به عنوان یک ویژگی زیبایی مهم شناخته می‌شوند و بسیاری از افراد به دنبال داشتن لب‌های با حجم و شکل مناسب هستند. تزریق فیلر لب از جمله روش هایی است که برای فرم دهی و حجم دهی لب ها مورد استفاده قرار می گیرد. به طور کلی به هر ماده طبیعی یا مصنوعی که سبب ایجاد حجم در پوست می‌شود فیلر گفته می‌شود. فیلر لب ماده ای است که به وسیله ی تزریق ، باعث حجیم شدن لب ها می گردد و همچنین فرم آنها را نیز اصلاح می کند. انواع مختلفی از مواد جهت تزریق فیلر استفاده می شوند؛ اما محبوب ترین آنها اسید هیالورونیک است. از دلایل محبوبیت این ماده این است که اسید هیالورونیک یک ماده طبیعی است و در حالت عادی در بدن یافت می شود، در نتیجه خطر واکنش های آلرژیک را کاهش می دهد و عوارض جانبی را بسیار کمتر می کند.

آنچه در این مطلب میخوانید

فیلر لب چیست؟

فیلر لب ماده ای است که به روش تزریق باعث حجیم‌تر شدن لب‌ها می‌شود و ظاهری برجسته به لب‌ها می‌بخشد. همچنین فرم آنها را نیز اصلاح می‌کند. انواع مختلفی از مواد جهت تزریق فیلر استفاده می‌شوند؛ اما محبوب‌ترین آنها اسید هیالورونیک است.

تزریق فیلر لب

انواع فیلر لب

مزایای فیلر لب

نحوه تزریق فیلر لب

برای انجام این عمل زیبایی، نیاز به بی حسی موضعی یا تزریقی دارید که با توجه به شدت و آستانه تحمل درد شما می‌تواند به صورت موضعی یا با تزریق ژل بی‌حس‌کننده انجام شود. سپس فیلر لب توسط متخصص با استفاده از سرنگ به لب تزریق می‌شود.

اقدامات قبل از تزریق فیلر لب

حدود یک هفته قبل از تزریق فیلر لب، از مصرف آسپرین (البته اگر دارویی حاوی آسپیرین مصرف می کنید با پزشک عمومی یا پزشک خود صحبت کنید)، ایبوپروفن، ویتامین E و مکمل های روغن ماهی خودداری کنید.
اگر دارویی مصرف می کنید و یا بیماری خاصی دارید قبل از تزریق حتماً با پزشک مشورت کنید.
حداقل تا ۲۴ ساعت قبل از تزریق، از نوشیدن مواد الکلی خودداری کنید؛ چون خطر خونریزی و ایجاد کبودی را در محل تزریق تشدید می کند.

مراقبتهای بعد از تزریق فیلر لب

چطور ماندگاری فیلر لب را افزایش دهیم؟

اولین و مهمترین نکته انتخاب پزشک ماهر و خبره‌ای است که تجربه زیادی در زمینه تزریق فیلر لب داشته باشد، یک پزشک خوب قطعاً مهم‌ترین فاکتورها و نکات مراقبتی لازم برای افزایش ماندگاری را برای مراجعه کننده‌های خود به درستی بیان خواهد کرد. رعایت مراقبت‌های بعد از تزریق فیلر لب یکی از این فاکتورها است. شما باید برای محافظت از پوست خود از کرم‌های آبرسان و مرطوب کننده استفاده کنید. اسیدهای هیالورونیک معمولاً به سرعت جذب بدن شده و ماندگاری خود را از دست می‌دهند. از این جهت با آشامیدن آب سرعت جذب آن را کم کرده و در نتیجه ماندگاری آن را افزایش دهید.

برای حفظ نتایج مطلوب حاصل از تزریق ژل لب بهتر است با استفاده از کرم ضدآفتاب مناسب با پوستتان آن را از اثرات نامطلوب اشعه ماوراء بنفش خورشید حفظ کنید تا اشعه مضر خورشید بافت پوست و در نتیجه ژل تزریق شده را از بین نبرد.

بهتر است برای ماندگاری ژل لب از غذاهای حاوی ویتامین‌های مختلف به ویژه زینک (روی) استفاده کنید تا عملکرد پوستتان بهتر شده و در نتیجه ماندگاری ژل‌های تزریقی بیشتر شود. در ضمن مصرف غذاهای فراوری شده و کنسروی و یا مواد قندی مثل نوشابه‌ها و نوشیدنی‌های گازدار را نیز به میزان زیادی کاهش دهید.

حفظ رطوبت پوست نه فقط به هنگام تزریق ژل لب بلکه در کل برای سلامتی سلول‌های پوست بسیار حیاتی است. پس برای افزایش ماندگاری ژل لب به میزان کافی آب نوشیده و از مرطوب کننده‌های مناسب پوست استفاده کنید.

کورتیزول یکی از هورمون های مؤثر بر تسریع پیری است که به دنبال افزایش استرس در بدن تولید می شود. از طرفی این هورمون سرعت تجزیه هیالورونیک اسید موجود در بدن و نیز هیالورونیک اسید تزریق شده در لب ها را افزایش می‌دهد. پس دوری از استرس برای کسانی که تمایل به افزایش ماندگاری ژل لب دارند ضروری است.

فیلر لب مناسب چه کسانی است؟

کاندیدای نامناسب تزریق فیلر لب

سن مناسب تزریق فیلر لب

سن تزریق فیلر لب به عوامل مختلفی بستگی دارد. میزان سلامتی فرد از عوامل تأثیرگذار در سن تزریق فیلر است. سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) استفاده از فیلر لب را برای افراد زیر ۲۲ سال تأیید نکرده و برای انجام عمل تزریق فیلر لب، افراد باید بیش از ۲۲ سال سن داشته باشند.

ماندگاری فیلر لب

پرکننده های لب معمولاً ۱۲ تا ۱۸ ماه دوام می آورند.

تفاوت فیلر لب با ژل لب چیست؟

ژل لب نوعی ماده ژلاتینی است که به ‌منظور افزایش حجم و برجسته‌کردن لب‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. به بیانی ساده ژل لب، یک نوع فیلر است؛ اما هر ماده طبیعی یا مصنوعی که باعث ایجاد تغییر در بافت لب یا پوست شده و منجر به حجیم‌تر شدن آن می‌شود فیلر نامیده می‌شود که برای برگرداندن حجم از دست رفته بافت پوست مورد استفاده قرار می‌گیرند.
مهم‌ ترین تفاوت ژل لب و فیلر لب در نوع ساختار آنها می‌باشد. در تزریق ژل لب، ممکن است مواد به صورت یکنواخت توزیع نگردد و تجمع در تمام نقاط یکسان صورت نگیرد؛ اما در تزریق فیلر لب مواد تزریقی به صورت یکنواخت در تمامی نقاط توزیع می‌ گردد.

هزینه تزریق فیلر لب

هزینه فیلر لب به موارد مختلفی بستگی دارد. از جمله مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار بر آن می‌توان به تجربه و مهارت پزشک، برند فیلر مورد استفاده و میزان تزریق اشاره کرد.

عوارض فیلر لب

در کلینیک پوست و زیبایی دکتر علی رفسنجانی علاوه بر خدمات جوانسازی پوست مانند تزریق بوتاکس ، تزریق ژل و لیفت صورت انواع جراحی های زیبایی و ترمیم بینی ( رینوپلاستی ) و جراحی زیبایی پلک ( بلفاروپلاستی ) با بهترین نتایج قابل انجام است .


آدرس مطب : شهریار ، خیابان ولیعصر ، کوچه رودکی ، ساختمان مروج ، طبقه دوم
نوبت دهی : 09303130848

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
دکتر علی رفسنجانی - متخصص جراحی زیبایی در شهریار