صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جراحی گوش / جراحی زیبایی ترمیم و اصلاح فرم گوش

جراحی زیبایی ترمیم و اصلاح فرم گوش

گوش ها بخش مهمی از ظاهر صورت ما هستند و هرگونه ناهنجاری یا آسیب در آنها می تواند بر اعتماد به نفس فرد تأثیر منفی بگذارد. عمل زیبایی گوش یا اتوپلاستی (Otoplasty) یکی دیگر از انواع جراحی های زیبایی محسوب می شود که برای فرم دهی و زیبا کردن حالت گوش ها به کار می رود. اتوپلاستی می‌ تواند برای اصلاح گوش‌ های بیرون زده ، گوش‌های کوچک ، گوش‌ های گوشتی یا گوش‌هایی که در اثر آسیب دیدگی یا نقص مادرزادی آسیب دیده‌اند استفاده شود. طی جراحی زیبایی گوش، جراح می تواند موقعیت، شکل و اندازه گوش ها را به منظور اصلاح ناهنجاری ها تغییر دهد، به این ترتیب شخص به فرم دلخواه برای گوش های خود خواهد رسید. بسیاری از افراد پس از انجام این عمل با داشتن ظاهری متناسب تر، اعتماد به نفس بیشتری پیدا خواهند کرد.

آنچه در این مطلب میخوانید

مزایای جراحی زیبایی گوش

ترمیم و اصلاح فرم گوش

آیا جراحی زیبایی گوش باعث کاهش شنوایی میشود؟

عمل گوش، در ناحیه بیرونی گوش انجام می شود، در نتیجه نمی تواند تاثیری بر شنوایی داشته باشد.

رفع نقایص مادرزادی گوش

نقص در ساختار گوش که از بدو تولد قابل تشخیص است و با رشد و نمو بیشتر نمایان می شود، که می توان برای رفع اصلاح چنین نواقصی اقدام به جراحی زیبایی گوش نمود. جراحی زیبایی گوش سبب بهبود و اصلاح شکل، موقعیت یا تقارن گوش ها با یکدیگر می شود.

جراحی گوش آسیب دیده

این روش می تواند گوش هایی که دارای ایرادات ناشی از آسیب هستند را درمان کند. عمل اتوپلاستی برای گوش های آسیب دیده معمولاً دشوارتر از عمل اتوپلاستی برای گوش های طبیعی است. این امر به دلیل عوامل مختلفی مانند شدت آسیب، میزان خوردشدگی غضروف و وجود سایر مشکلات پزشکی است. در این موارد، مهم است که با یک جراح باتجربه و ماهر مشورت کنید تا بهترین نتیجه را از عمل جراحی خود بگیرید.

انواع جراحی زیبایی گوش

روش انجام جراحی زیبایی گوش

نوع تکنیک مورد استفاده و برش ها در جراحی به نوع مشکل گوش ها بستگی دارد. محل شکاف ممکن است پشت گوش ها و یا درون چین گوش باشد. سعی می شود برش ها در نقاطی انجام شود که به طور واضح قابل مشاهد نباشند. ابتدا طبق تشخیص جراح فرد تحت بیحسی و یا بیهوشی قرار می گیرد. سپس برشی در پشت گوش و یا درون چین های گوش توسط جراح ایجاد شده و از طریق این شکاف جراح به غضروف دسترسی پیدا می کند. در مرحله بعد تغییرات لازم بر روی غضروف انجام شده و پوست اضافه ی آن ناحیه برداشته شده و اگر فاصله ی گوش ها با سر نرمال نباشد گوش ها به سر نزدیک شده و در مرحله ی آخر شکاف ایجاد شده بخیه زده و سپس پانسمان به دور سر پیچیده می شود.

از چند هفته قبل از اتوپلاستی، مصرف آسپیرین ، داروهای ضد التهاب و مکمل های گیاهی باید متوقف گردد ؛ زیرا این موارد، احتمال خونریزی در حین عمل را افزایش می دهند.
سیگار، جریان خون در پوست را کاهش می دهد و بهبودی روند آهسته ای خواهد داشت، از این رو باید سیگار و محصولات حاوی تنباکو و نیکوتین را قبل و بعد از جراحی متوقف کنید.

مراقبت های بعد از جراحی زیبایی گوش

جراحی زیبایی گوش مناسب چه کسانی است؟

آیا جراحی زیبایی گوش نیاز به بیهوشی دارد؟

فرایند عمل زیبایی گوش کم تهاجم است، به این معنا که نسبتاً بی‌خطر است. این جراحی بسته به نیاز بیمار، به صورت سرپایی و با بیحسی موضعی یا بیهوشی عمومی انجام می‌شود. به طور معمول برای کودکان از بیهوشی عمومی استفاده می‌شود. در بزرگسالان اغلب این عمل با بیحسی موضعی انجام می‌شود.

نتیجه نهایی جراحی زیبایی

بعد از اینکه بانداژهایتان برداشته شد، متوجه تغییر فوری در ظاهر گوش‌های خود خواهید شد. این تغییرات دائمی است. در نظر داشته باشیدکه بهترین نتایج جراحی اتوپلاستی بعد ازگذشت چندین ماه مشخص می‌شود.

آیا جراحی زیبایی گوش خطرناک است؟

اصولا ًهر عمل جراحی در کنار مزایای عالی خود با عوارض مشخصی همراه است. عوارض جانبی رایج در طول دوره بهبودی عبارتند از:

هزینه جراحی زیبایی گوش

هزینه نهایی معمولاً بسته به عواملی مانند شرایط بالینی بیمار، نوع روش زیبایی که استفاده می‌شود، میزان تغییرات اعمال شده و مهارت جراح متغیر است.

در کلینیک پوست و زیبایی دکتر علی رفسنجانی علاوه بر خدمات جوانسازی پوست مانند تزریق بوتاکس ، تزریق ژل و لیفت صورت انواع جراحی های زیبایی و ترمیم بینی ( رینوپلاستی ) و جراحی زیبایی پلک ( بلفاروپلاستی ) با بهترین نتایج قابل انجام است .


آدرس مطب : شهریار ، خیابان ولیعصر ، کوچه رودکی ، ساختمان مروج ، طبقه دوم
نوبت دهی : 09303130848

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
دکتر علی رفسنجانی - متخصص جراحی زیبایی در شهریار
بهترین برند ژل برای تزریق لببهترین برند ژل برای تزریق لب
تاریخ انتشار : 1402-11-18