صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جراحی لیفت پوست / بهترین روش های رفع افتادگی و لیفت گونه ها

بهترین روش های رفع افتادگی و لیفت گونه ها

یکی از عوارض پیری پوست صورت، شل شدن و افتادگی پوست گونه‌ها است. با گذشت زمان کلاژن زیر پوست کاهش پیدا کرده و با کمبود این پروتئین پوست افتاده و چروک می‌شود. در این حالت بافت صاف و انعطاف‌پذیر پوست تا حدودی از بین می‌رود. هم‌زمان با کاهش پروتئین چربی در بافت زیرجلدی نیز کمتر شده و حجم گونه‌ها کاهش پیدا می‌کند. لیفت گونه روشی مؤثر در جوانسازی صورت است و ظاهر بسیار جوانتری به فرد می‌بخشد.
لیفت گونه می‌تواند حجم ازدست ‌رفته صورت را بازیابد، خطوط و چین‌وچروک‌ها را رفع، خط فک و استخوان گونه را بارزتر و افتادگی گونه را برطرف کند. روش‌های مختلفی برای لیفت گونه توسط متخصص وجود دارد که باعث جوانسازی پوست صورت می‌شود. تشخیص دقیق اینکه چه روشی برای برطرف کردن افتادگی‌ها گونه ی شما بهتر خواهد بود، به تشخیص پزشک بستگی دارد. پزشک با توجه به شرایط سنی و سلامتی بیمار، میزان آسیب، نوع پوست و … مناسب ترین روش را به شما توصیه می‌کند.

آنچه در این مطلب میخوانید

مزایای لیفت گونه

تاثیر لیفت گونه در زاویه سازی صورت

لیفت گونه کمک می‎کند تا برجستگی گونه بازسازی شود و این برجستگی می‎تواند در زیبایی سایر قسمت‎های صورت و زاویه سازی صورت نیز تأثیرگذار باشد.

جراحی لیفت گونه در شهریار و کرج

لیفت گونه با تزریق پر کننده ها

ژل یا فیلرهای گونه، مواد زیست سازگاری هستند که باعث افزایش حجم و لیفت ناحیه بالایی و اطراف استخوان گونه شما می‌شوند. تزریق ژل گونه ساختار استخوانی مشخص تری را برای شما ایجاد می‌کند. با تزریق حجم به زیر لایه پوست، این پرکننده‌های گونه همچنین می‌توانند چین و چروک و خطوط ریز را صاف کنند.

لیفت گونه با نخ جراحی

لیفت گونه با نخ، که یک روش حداقل تهاجمی محسوب می‌شود، پوست افتاده شما را محکم کرده و افتادگی‌های قسمت پایینی صورت را لیفت می‌کند. نخ های نازک و قابل جذبی در زیر پوست قرار می‌گیرند تا پوست را لیفت کرده و نیز باعث تحریک کلاژن سازی پوست شود. در این روش از سوزن های کوچک که می‌توانند وارد پوست شوند ، استفاده می‌شود و در ضمن هیچگونه برشی در سطح پوست ایجاد نخواهد شد. زمانی که از روش لیفت گونه با نخ استفاده می‌کنید ، تعدادی نخ وارد پوست شما در نواحی کناری صورت شده و در آنجا محکم شده تا گونه ها را به آرامی ولی به طرز قابل توجهی لیفت کنند.

جراحی لیفت گونه یا کشیدن پوست

روش جراحی لیفت گونه تحت بیهوشی و توسط جراح زیبایی انجام می‌شود. پس از بیهوشی، جراح برش‌های کوچکی نزدیک خط رویش مو و اطراف گوش ایجاد می‌کند. پزشک، لایه بالایی پوست و ناحیه چربی گونه را بلند کرده و می‌کشد. پس از تعیین موقعیت مناسب، روی گونه بخیه زده می‌شود.

لیفت اندوتاین گونه

این روش در واقع نوعی جراحی لیفت میانی صورت محسوب می‌شود. در این روش از پروتز نواری استفاده می‌شود. روی این پروتز باریک، شاخک‌های ریزی قرار دارد که در بافت زیرپوست متصل می‌شوند. با قرارگیری شاخک‌ها در میان بافت‌های پوست و چربی و کشیدن آن به سمت بالا، لیفت گونه انجام می‌شود.

لیفت اندوسکوپیک گونه

در جراحی گونه به روش آندوسکوپیک، برشی در خط رویش مو در قسمت پیشانی و برشی در داخل دهان زده می شود و به کمک دوربین آندوسکوپ یک ورودی ایجاد شده و تمام فرآیند جراحی در زیر پوست انجام می گیرد. سپس توده چربی گونه به سمت بالا و روی استخوان گونه جا به جا می شود. ليفت آندوسکوپيک گونه در واقع با تکنیک بسته انجام می شود و تصاویر گرفته شده از بافت های زیر پوست از طریق دوربین آندوسکوپ به صفحه مانیتور فرستاده می شود. لازم به ذکر است که لیفت گونه به روش آندوسکوپی نسبت به روش جراحی سنتی، ریکاوری یا به عبارتی دوران نقاهت کوتاه تر و سریع تری دارد.

لیفت گونه با اولتراپی

اولتراپی روش مورد تأیید سازمان غذا و دارو، فرایندی است که پوست شل ناحیه گونه را محکم کرده و پوست شل را درمان می کند. این فرایند با تحریک تولید کلاژن، پوستی شاداب تر و جوان تر را به ارمغان می آورد. انرژی حاصل از این فرایند، حرارتی را در زیر پوست تولید می کند و بدن در واکنش به این حرارت، شروع به تولید کلاژن می نماید. به این ترتیب لیفت گونه، تأثیر خود را بر جای می گذارد.

اقدامات قبل از لیفت گونه

1. قبل از انجام لیفت گونه، پزشک به شما توصیه می کند تا مصرف برخی داروها را متوقف کنید. برخی داروها از قبیل آسپرین یا ایبوپروفن دارای تأثیر رقیق کنندگی بر روی خون بوده و می تواند فرایند را با اختلالاتی روبرو کند.
2. مصرف سیگار نیز از جمله مواردی است که قطع استعمال آن قبل از فرایند، الزامی می باشد. سیگار به علت تنگ کردن عروق از جریان کامل خون به ناحیه درمان جلوگیری کرده و در نتیجه پروسه بهبود را دچار اختلال می نماید.
3. مصرف الکل نیز باید قبل از فرایند قطع شود. الکل در گسترش دامنه کبودی بعد از فرایند، تأثیرگذار است. به همین منظور باید مصرف آن مدتی قبل از پروسیجر، آغاز شده و تا مدتی بعد از آن ادامه یابد.

مراقبتهای بعد از لیفت گونه

هزینه لیفت گونه

هزینه لیفت گونه به عوامل مختلفی بستگی دارد که مهم‎ترین آنها میزان مهارت و تجربه پزشک متخصص شما و روشی است که انتخاب می‎کنید.

عوارض لیفت گونه

لیفت گونه در یک بیان کلی، به عنوان یک فرایند بی خطر شناخته شده است. این روش با جزئی ترین عوارض جانبی که در هر فرایند درمان، اجتناب ناپذیر می باشد، می تواند نقش به سزایی در ارتقای زیبایی چهره داشته باشد. برخی عوارض لیفت گونه شامل تورم، کبودی ، التهاب و قرمزی می باشد که در طول دوره ریکاوری بعد از لیفتینگ گونه بر طرف می شود. در صورت انتخاب فرایند جراحی، مدت عوارض اندکی طولانی تر است؛ ولی نهایتا ً در طول یک دوره 7 الی 10 روزه برطرف خواهد شد.


آدرس مطب : شهریار ، خیابان ولیعصر ، کوچه رودکی ، ساختمان مروج ، طبقه دوم
نوبت دهی : 09303130848

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
دکتر علی رفسنجانی - متخصص جراحی زیبایی در شهریار