صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جراحی زیبایی بینی / ترمیم یا فرم دهی بینی بدون جراحی

ترمیم یا فرم دهی بینی بدون جراحی

با پیشرفت روزافزون علم و به وجود آمدن روشهای نوین جراحی بینی شاهد این هستیم که عمل زیبایی بینی بدون جراحی نیز امکانپذیر شده است. بسیاری از افراد به دلیل ترس و نگرانی و همچنین استرس ناشی از تیغ جراحی از اقدام به عمل بینی خود منصرف شده و ایرادات بینی خود را تحمل می‌کنند؛ اما امروزه این افراد می‌توانند بدون جراحی، ایرادات بینی خود را رفع کنند. این نوع روش های زیبایی بینی، کاملاً دارای ایمنی بالایی بوده و افراد می‌توانند از انجام آن بدون هیچ خطری اطمینان حاصل کنند.
فرم دهی بینی بدون جراحی بهترین گزینه برای بعضی از افراد است؛ زیرا روش‌های مختلف فرم دهی بدون جراحی بینی، امکان ایجاد تغییرات ملموس و موقتی در شکل و اندازه بینی را فراهم می‌کنند. در صورتی که فرد به دنبال یک تغییر ظاهری کوتاه مدت یا تجربه یک شکل جدید برای بینی خود قبل از تصمیم گیری برای یک جراحی دائمی باشد، فرم دهی بدون جراحی گزینه ای مناسب است.

آنچه در این مطلب میخوانید

مزایای فرم دهی بینی بدون عمل جراحی

فرم دهی بینی بدون جراحی در شهریار

روش های اصلاح فرم بینی بدون جراحی

تزریق ژل و فیلر به بینی

فرم دهی بینی به روش تزریق ژل به این صورت می‌باشد که فرد در ابتدا در مطب پزشک حاضر شده و سپس توسط متخصص به صورت موضعی از ناحیه‌ بینی بیحس می‌شود. پس از آن فیلر با استفاده از سوزن‌های خاصی به نواحی مختلف بینی تزریق می‌شود. در تزریق ژل، کمی به زمان نیاز داریم تا تأثیر واقعی را مشاهده کنیم.

تزریق بوتاکس به بینی

تزریق بوتاکس راه سیگنال‌های عصبی به عضلاتی که موجب افتادگی بینی می‌شوند را مسدود می‌کند و با عدم انقباض عضلات، باعث بالا آمدن نسبی نوک بینی می‌گردد. علاوه بر این، تزریق بوتاکس به بینی برای جلوگیری از ایجاد چین ‌و چروک‌های ناخوشایندی که بر روی بینی به هنگام خندیدن ایجاد می‌شوند نیز کاربرد دارد. باید توجه داشت که بوتاکس مانند جراحی بینی، ساختار بینی را تغییر نمی‌دهد و نمی‌توان انتظار داشت که تغییرات زیادی را بر روی بینی اعمال کند. پس از تمیز کردن بینی از آلودگی ها، ضد عفونی کردن آن و استریل کردن، از مواد بی حس کننده موضعی بر روی پوست بینی استفاده می شود. سپس بوتاکس از طریق سوزن نازک مخصوصی به نقاط تعیین شده وارد می شود.

تزریق آنزیم بینی

تزریق آنزیم یکی از روش‌های نوین اصلاح عیوب بینی است. این روش می‌تواند در صاف کردن برجستگی‌های بینی، متقارن کردن آن، اصلاح نوک یا کوچک کردن حلقه بینی به شما کمک کند. در این روش، پزشک از آنزیم هیالاز و بلورهای هیدروکسی آپاتیت کلسیم استفاده می کند. این روش کوچک کردن بینی نیازی به بیهوشی و سپری کردن دوره نقاهت طولانی مدت را ندارد و کاملاً ایمن و بدون عارضه می باشد. پزشک ابتدا ناحیه تزریق را ضد عفونی کرده و سپس آنزیم را تزریق می کند. برای اینکه متقاضی حین پروسه کوچک کردن بینی با آنزیم احساس درد نداشته باشد پزشک از داروهای بی حس کننده موضعی استفاده می نماید.

تزریق چربی به بینی

در این روش که ایمنی بسیار بالاتری نسبت به تزریق ژل دارد، متخصص در ابتدا باید نسبت به استخراج چربی از اندام‌های بدن شما اقدام کند. برای این منظور، شکم و پهلوها اولویت اول هستند؛ چرا که چربی‌های این قسمت بیشترین مقاومت را نسبت به رژیم غذایی و ورزش داشته و به راحتی حذف نمی‌شوند. استخراج چربی با روش لیپوماتیک یا لیپوساکشن انجام می‌شود. سپس در ادامه باید چربی به دست آمده را سانتریفیوژ کنند تا ناخالصی‌ها از آن جدا شده و چربی خالص برای تزریق به دست آید. این عمل با سرنگ‌های مخصوصی انجام خواهد شد. چربی از بدن خود فرد به دست می‌آید و سیستم ایمنی بدن آن را پس نزده و احتمال واکنش آلرژیک وجود ندارد.

لیفت با نخ بینی

فرم دهی بینی با استفاده از نخ لیفت به این طریق است که پزشک متخصص سوراخ‌های بسیار کوچکی در نواحی مختلف بینی ایجاد کرده و نخ لیفت را وارد آن می‌کند. باید این نکته را ذکر کنیم که نخ لیفت پس از مدتی جذب بافت بینی می‌شود و مشکل خاصی را به وجود نمی‌آورد. از این روش اغلب برای افتادگی بینی استفاده می‌کنند.

پلاسماجت بینی

در این روش از دستگاهی به نام پلاسما جت برای فرم‌دهی بینی استفاده می‌کنند. فرم‌دهی بینی با دستگاه پلاسما جت از روش‌های کاملاً پیشرفته می‌باشد که ابتدا بینی پاکسازی شده و سپس نقاط مختلف بینی توسط دستگاه سوزانده می‌شود که کمی دارای درد و گرما می‌باشد. این سوختگی پس از یک هفته برطرف می‌شود. این روش برای فرم‌دهی بینی نیاز به جلساتی دارد که باید آنها را طی کنید.

مراقبت‌های قبل از فرم دهی بینی بدون جراحی

قبل از انجام فرم دهی بینی از داروهای رقیق کننده خون مثل آسپیرین نباید استفاده کنید.
در هنگام مراجعه به کلینیک نیز نباید هیچ نوع آرایشی بر روی پوست خود داشته باشید و اگر آلرژی یا مشکلی دارید حتماً با پزشک خود در میان بگذارید.

مراقبت‌های بعد از فرم دهی بینی بدون جراحی

با توجه به انواع روش‌های فرم دهی بینی بدون جراحی، مراقبت‌های بعد از آنها ممکن است متفاوت باشد. منتهی مراقبت‌های کلی بعد از فرم دهی بینی توسط روش‌های ذکر شده در ادامه آورده شده است.

اصلاح فرم بینی بدون جراحی مناسب چه کسانی است؟

عوارض فرم دهی بینی بدون جراحی

برای اغلب افراد تنها عارضه ای که ممکن است ایجاد شود ورم و مقداری قرمزی در ناحیه بینی است که بعد از یکی دو روز فروکش می کند. سایر عوارض جانبی احتمالی عبارتند از:

  1. کبودی در محل تزریق
  2. تورم
  3. جابجایی مواد پرکننده به اطراف ناحیه تزریق
  4. حالت تهوع

هزینه فرم دهی بینی بدون جراحی

در کل، هزینه‌های مربوط به این روش‌ها بستگی به عواملی مانند تجربه و مهارت پزشک، مواد استفاده شده در روش، محل مطب، تجهیزات و فناوری‌های استفاده شده و نوع روش انجام شده دارد.

برای خواندن مقالات آیا تزریق ژل لب درد دارد و جراحی لیفت شقیقه کلیک کنید.


آدرس مطب : شهریار ، خیابان ولیعصر ، کوچه رودکی ، ساختمان مروج ، طبقه دوم
نوبت دهی : 09303130848

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :فارسانی [ 1402-08-03 ]
سلام من ۲ ماه پیش فیلر و ۲ تا نخ برای لیفت بینی زدم الان میخوام بینیمو عمل کنم ایا مشکلی پیش میاد برای انجام عمل زیبایی؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
دکتر علی رفسنجانی - متخصص جراحی زیبایی در شهریار